طرح درس و روش تدریس علوم سوم، درس4 : اندازه گیری مواد
برای شروع تدریس یک پارچ آب به هر گروه داده و از آنها میخواهیم میزان آب پارچ را با لیوانهای شخصی خود اندازه گیری کنند و علت تفاوت را بیان نمایند.
با آوردن نمونهای از مایعات موجود در بازار، دانش آموزان را با مفهوم لیتر آشنا میکنیم. ظروفی با حجمهای متفاوت آب، به گروهها داده و از آنها میخواهیم حجم آب را تخمین بزنند. در ادامه …
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 9 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ آشنایی با مقیاس اندازه گیری مایعات
✅ آشنایی با روش تخمین زدن و مقایسه با مقیاس لیتر
✅ بتوانند ترازو ساخته و جرم اجسام مختلف را اندازه بگیرند.
✅ بتوانند جدولی از وزن مواد غذایی که در خانه دارند را آماده کنند.
✅ بتوانند اطلاعاتی در مورد چگونگی اندازه گیری جرم و حجم مواد در گذشته را بدست آورند.
✅ با انجام آزمایش پی ببرند که مایعات با حجم مساوی ممکن است جرم متفاوت داشته باشند.
هدیه این محصول : طرح درس علوم تجربی سوم، درس آب ماده با ارزش – طـرح درس روزانــه زندگــی مـا و آب