طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس17 : میراث فرهنگی و تاریخ
برای شروع کار، تعدادی تصویر شامل مکانها و ابنیه تاریخی، اشیا و ظروف تاریخی، نقاشی، قالی بافی، وسایل جنگی، کتابهای تاریخی، تصویر نقاشی یا تندیس شخصیتهای تاریخی که روی چند صفحه کاغذ صورت درهم چسباندهاید.
دانش آموزان را به چند گروه تقسیم کنید. برگهها را در اختیار هر گروه بگذارید و از آنها بخواهید تصاویر را قیچی و دسته بندی کنند. برای مثال ابنیه تاریخی را در یک بخش کنارهم بگذارید. ظروف و اشیا و وسایل زندگی را در کنار هم بچسبانید و چنانچه نام شخصیتها یا بناهای تاریخی را میدانند…
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ نسبت به حفاظت از میراث فرهنگی حساس و راغب شوند.
✅ کارکرد و نقش سازمان میراث فرهنگی و موزه را بیان کنند.
✅ پرسشهای تاریخی درباره موضوعات یا رویدادهای گذشته، طرح کنند.
✅ انواع میراث فرهنگی را شناسایی و معنا و مفهوم و ارزش میراث فرهنگی را بیان کنند.
✅ در صورت بازدید از یک موزه گزارشی تهیه کنند و یا اطلاعاتی درباره آن موزه جمع آوری کنند.
هدیه این محصول : طرح درس اجتماعی پایه هفتم، درس مصرف – طرح درس قدیمی ترین سکونتگاه های ایران