مشخصات روانشناختی، اضطراب رقابتی، خلق و خوی و خودکارآمدی در بازیکنان هندبال ساحلی رافائل ای. ریگال، خوان آ. وازکز،دیز، خوان پی. موریلو-بارو

- مشخصات روانشناختی، اضطراب رقابتی، خلق و خوی و خودکارآمدی در بازیکنان هندبال ساحلی رافائل ای. ریگال، خوان آ. وازکز،دیز، خوان پی. موریلو-بارو

مشخصات روانشناختی، اضطراب رقابتی، خلق و خوی و خودکارآمدی در بازیکنان هندبال ساحلی رافائل ای. ریگال، خوان آ. وازکز،دیز، خوان پی. موریلو-بارو

مشخصات روانشناختی، اضطراب رقابتی، خلق و خوی و خودکارآمدی در بازیکنان هندبال ساحلی

رافائل ای. ریگال، خوان آ. وازکز،دیز، خوان پی. موریلو-بارو

این فایل 13صفحه مطلب علمی به زبان انگلیسی به همراه ترجمه آن می باشد قابل ذکر است که ترجمه متن به وسیله ماشین انجام شده است و در قسمتهایی، متن ممکن است مخدوش یا ناخوانا باشد در صورتیکه خواهان ترجمه تخصصی توسط متخصصین این مجموعه هستید می توانید به ازای هرصفحه مبلغ ده هزار تومان به شماره کارت 6221061063283123 واریز و شماره صفحات درخواستی ترجمه به همراه فیش واریزی به شماره 09106820386 در ایتا ارسال نمایید.

این فایل پی دی اف شامل 26صفحه می باشد 13صفحه اول ترجمه به زبان فارسی و 13 صفحه دوم   این فایل اصل مطالب علمی به زبان انگلیسی می باشد مطالب این فایل شامل موارد زیر می باشد

هدف اول این پژوهش، تحلیل روابط بین نیمرخ روانشناختی ورزشی، اضطراب رقابتی، خلق و خو و خودکارآمدی بازیکنان هندبال ساحلی بود.

هدف دوم تعیین ظرفیت پیش‌بینی‌کننده پروفایل روان‌شناختی بر اضطراب رقابتی، خلق و خوی و خودکارآمدی بود که با تحلیل رگرسیون خطی ارزیابی شد.

یکصد و هشتاد و یک بازیکن هندبال ساحلی در این تحقیق شرکت کردند (سن: M = 25.68؛ SD = 5.95)، که 52.49٪ مرد (n = 95) و 47.51٪ زن (n = 86) بودند. روانشناسی

برای به دست آوردن داده ها از پرسشنامه اجرای ورزشی (SPPI)، پرسشنامه حالت اضطراب مسابقه 2 (CSAI-2)، پرسشنامه مشخصات خلقی (POMS) و مقیاس خودکارآمدی عمومی (GSES) استفاده شد. همبستگی و تجزیه و تحلیل رگرسیون خطی، ارتباط آماری معنی‌داری را بین سازه‌های مورد مطالعه، هم برای کل نمونه و هم بر اساس جنسیت نشان می‌دهد. به طور خاص، آنها روابط بین معیارهای مختلف نیمرخ روانشناختی ورزشی با اعتماد به نفس (001/0p<)، و همچنین روابط برقرار شده بین کنترل مقابله ای منفی با اضطراب رقابتی (001/0p<)، خلق و خوی (05/0p<) و خودکارآمدی عمومی (001/0p<).

برای دانلود کلیک کنید