طرح درس و روش تدریس اجتماعی چهارم، درس12 : سفری به تخت جمشید(1)
تدریس را با روال داستان پیش ببرید. از دانش آموزان سؤال کنید چه کسی تاکنون تخت جمشید را دیده است؟ اگر از بین آنها، کسی از این مکان بازدید کرده است، برای دوستانش تعریف کند.
از چند نفر از دانش آموزان سؤال کنید داستان درس قبل تا کجا ادامه یافت؟ با کمک آنها داستان را مرور کنید. به نکات مربوط به مهارتهای اجتماعی در داستان توجه کنید…
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 11 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ چگونگی به وجود آمدن حکومت هخامنشیان را بیان کنند.
✅ اقدامات مهم داریوش هخامنشی را بیان کنند.
✅ روی نقشه، قلمرو هخامنشیان را با قلمرو امروزی ایران مقایسه کنند.
✅ با استفاده از تصاویر و مطالب کتاب چند مورد از ویژگیهای معماری تخت جمشید را برشمرند.
هدیه این محصول : طرح درس اجتماعی، نشانه های ملی – طرح درس نخستین شهرهـا چگونـه به وجود آمدند؟