ساختمان های پیش ساخته PPT

- ساختمان های پیش ساخته PPT

ساختمان های پیش ساخته PPT

 

 

نام محصول : پاورپوینت ساختمان های پیش ساخته

فرمت : PPT

حجم : 19 مگابایت

تعداد اسلاید : 55

زبان : فارسی

سال گردآوری : 1398

 

مفهوم صنعتی سازی ساختمان

سیستمها و فرایند صنعتی سازی ساختمان ناظر بر کلیه فعالیت ها ی مرتبط با طراحی ، فناوری ها ، روش های ساخت و ساز و تولید کارخانه ای قطعات و اجزای ساختمانی است که با رعایت موازین علمی به طور انبوه و بر اساس استانداردهای مدولار و زنجیره ای و رعایت الزامات فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی و موازین توسعه پایدار انجام می گیرد.

هدف از صنعتی سازی ساختمان

با لا بردن سرعت تولید و افزایش سهم تولیدات کارخا نه ای و کاهش سهم اجراء و تغییر آن به نصب و مونتاژ می باشد که از نتایج و آثار آن می توان به ؛ سبک سازی، مقاوم سازی ، صرفه جوئی در مصالح ، کاهش مصرف انرژی در دوران ساخت و بهره برداری ، کاهش دوره ساخت ودر نتیجه کا هش هزینه های ساخت و ساز و بهره برداری از ساختمان اشاره کرد.

ضرورت صنعتی سازی ساختمان

یکی از بخش های مهم که مستقیما نقش اساسی در زندگی مردم دارد مسئله مسکن و کمبود آن در مقایسه با انتظارات و نیازهای مردم است . این نکته ای است که تمام مسئولان و مردم بر آن وقوف کامل داشته و از آن آگاه هستند. از طرفی نرخ بالای رشد جمعیت در دهه اول انقلاب و فقدان برنامه های مناسب برای تامین مسکن دهک های کم درآمد جامعه منجربه عدم توان پاسخگویی به تقاضای مورد نیاز گردیده است. برای حل این مشکل راه حل های مختلفی پیشنهاد می گردد.

 لیکن ازآنجایی که این راه حل ها مبتنی بر نگاه سنتی به مقوله مسکن است و هیچ تجدیدنظر جدی در نوع نگاه حاصل نشده، بالتبع جوابگوی حل مشکلات این عرصه نیز نبوده است. از این رو مهمترین مسأله ای که بایستی درخصوص رفع مشکل مسکن به آن پرداخت، مسئله تغییر نگاه نسبت به موضوع و حل آن ازمنظری دیگر است. نگاه به صنعتی سازی ساختمان و مسکن به عنوان یک ضرورت ملی همان تغییری است که باید ابتدا درتفکرات برنامه ریزی به وجود بیاوریم تا با اتکای به آن به شیوه های جدید که مبتنی بر فن آوری های نوین است روی آوریم.

 

. در صورت حرکت به سمت صنعتی سازی ساختمان نه تنها توانایی پاسخگویی به تقاضای فعلی جامعه وجود خواهد داشت، بلکه در سرعت ساخت، کیفیت و قیمت تمام شده ساختمان نیز تاثیرات مثبت جدی خواهد گذاشت. صنعتی سازی ساختمان از جمله عوامل مهم در افزایش تولید و برقرارکننده تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار می‌باشد. در این راستا حمایت از این صنعت جهت نیل به اهداف زیر ضروری به نظر می‌رسد:‌

– افزایش جمعیت و تقاضای روز افزون مسکن در کشور بویژه در نسل جوان

– لزوم برقراری تعادل بین عرضه و تقاضای مسکن در کشور

– کیفیت پائین شیوه های سنتی سازی ساختمان

– کاهش منابع انرژی و نیاز به صرفه جوئی مصرف و اتلاف انرژی در ساختمان در راستای کاهش الگوی مصرف در کشور

– بالا بودن قیمت تمام شده مسکن و عدم امکان خرید توسط اقشار ضعیف و متوسط

– افزایش سرعت احداث ساختمان

– افزایش بهره وری و جایگزین کردن نیروی کار تحصیل کرده

– استفاده بهینه از منابع و مصالح کشور

– زلزله خیزی کشور و استحکام خانه های صنعتی

برای دانلود کلیک کنید