راه اندازی ماژول RTC DS3231 با آردوینو (آموزش کامل)

- راه اندازی ماژول RTC DS3231 با آردوینو (آموزش کامل)

راه اندازی ماژول RTC DS3231 با آردوینو (آموزش کامل)

در دنیای امروز، زمان همه چیز است، و وقتی صحبت از پروژه های الکترونیک می شود، زمان بندی بسیار مهم است. درست مانند ما انسان ها، پروژه های الکترونیک نیز به راهی برای پیگیری زمان نیاز دارند. پس یک پروژه الکترونیک چگونه این کار را انجام می دهد؟ پاسخ ماژول DS3231 است. یک ساعت بیدرنگ، که اغلب به عنوان RTC شناخته می شود، یک دستگاه زمان سنج که در ظاهر یک مدار مجتمع (آی سی) ساخته شده است. این ماژول در بسیاری از پروژه ها و دستگاه‌های حساس زمانی مانند سرورها، GPS و دیتا لاگرها استفاده می‌شود.

ماژول DS3231 RTC

DS3231 یک ساعت (RTC) با یک نوسان ساز کریستال است که هم کم هزینه و هم بسیار دقیق است. این ماژول دارای باتری است و هنگامی که برق ماژول قطع می شود زمان دقیق را نگه می دارد. دقت طولانی مدت دستگاه با گنجاندن نوسانگر کریستالی بهبود یافته است. RTC ثانیه ها، دقیقه ها، ساعت ها، روزها، تاریخ ها، ماه ها و سال ها را پیگیری می کند. برای ماه های کمتر از 31 روز، تاریخ پایان ماه به طور خودکار اصلاح می شود، دارای قابلیت تنظیم سال کبیسه است و همچنین ساعت دارای نشانگر AM/PM است و در حالت 24 ساعته یا 12 ساعته کار می کند. یک گذرگاه دو طرفه ارتباط I2C برای انتقال آدرس و داده ها به صورت سریال استفاده می شود.

 

در ادامه عناوین زیر در آموزش آورده شده است:

تنظیم زمان ماژول DS3231

 

کد آردوینو تنظیم زمان DS3231

 

ساعت دیجیتالی با DS3231 و آردوینو

 

قطعات مورد نیاز:

 

مدار ساعت دیجیتال آردوینو

کد آردوینو نمایش زمان در LCD

 

سورس کامل اول:

سورس کامل دوم:

 

شما با خرید این آموزش به فایل تصاویر،صفحه توضیحات در قالب فایل اچ تی ام ال (HTML) قایل ویرایش و کپی دسترسی پیدا می کنید.

برای دانلود کلیک کنید