تحقیق انس با قرآن

- تحقیق انس با قرآن

تحقیق انس با قرآن

دانـلـود تـحقیـق بـا عـنـوان، انس با قرآن،

بخشی از متـنِ ایـن تـحقیـق :

از اوّلین شبى که قرآن بر رسول اکرم(ص) فرود آمد, سرزمین تشنه از معنویت حجاز در معرض رحمت الهى قرار گرفت و ابواب ارتباط با این منبع فیض الهى برقرار شد و قرآن, حلقه اتّصال آسمان و زمین گردید. انس با کلام وحى و زمزمه آیات آن در شبانه روز به گونه اى بود که پیامبر(ص), خانه افراد را از صوت قرآن صاحبان آنها مى شناخت.1 عده اى به قرائت, عده اى به حفظ و گروهى به تدبّر در آیات الهى پرداختند و جامعه اسلامى نیز در حال عمل کردن به این آیات نورانى بود.
با وجود این, چرا قرآن مى گوید که در قیامت, پیامبر(ص) از مهجوریت قرآن شکایت دارد؟ آیا حضرت از امّت زمان خود گله مى کند یا از مسلمانان بعد از آن دوران؟ به نظر مى رسد با توجّه به ارتباط و علاقه اى که بین اصحاب و پیامبر(ص) در آن زمان بوده است, این شکایت, متوجّه دوران بعد از پیامبر(ص) باشد. روایت معتبرى ذیل آیه: (رب انّ قومى اتّخذوا هذا القرآن مهجوراً)2 پیدا نشده که منشأ قضاوت صحیح باشد;ولى با توجّه به آنچه گذشت, احتمال اینکه امّت بعد از پیامبر(ص) مشمول این شکایت باشند, بیشتر است.
براى خارج شدن قرآن از مهجوریت, این نوشتار در پى آن است که روایات وارد شده در مورد قرآن را به صورتى نظام مند در آورد. البته این نظام در تمام سخنان گهربار پیامبر(ص) و معصومان(ع) وجود دارد (که در نوشته اى مستقل, خواهد آمد).کارى که ما کرده ایم, این است که چنین نظامى را آشکار نموده ایم. حاصل این سیر طولى که در روایات مربوط به قرآن انجام شده, این مى شود که هر کس به فراخور ظرفیت و توان خویش از قرآن بهره گیرد و عدم توانایى در یک مرحله, او را از مراحل قبل محروم نکند; مانند روایات مربوط به نماز خواندن که فقها از مجموع روایات, قاعده اى ساخته اند که با توجّه به آن قاعده, هیچ کس عذرى در ترک نماز ندارد و گفته اند: (الصلاه لا یُترک بحالٍ; نماز در هیچ حالى نباید ترک شود).
در مورد قرآن نیز اگر بخواهیم آن را از مهجوریت خارج کنیم, هیچ کس نباید تحت هیچ شرایطى ارتباط خود را با آن قطع نماید. البته نماز, حکمى الزامى دارد; امّا در مورد قرآن, الزام و تکلیفى در کار نیست …

تـوضـیـحــاتِ فـایــل :

این فایل با فرمت Word در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
تعداد صفحات : 44
قابل ارائه و مناسب بعنوان تحقیق کلاسی

جهت دانـلـود این تحقیق به انتهای صفحه مراجعه کنید.

کـلمـات کـلیـدی : دانلود تحقیق انس با قرآن, پاورپوینت انس با قرآن, تحقیق در مورد انس با قرآن, مقاله انس با قرآن, دانلود پاورپوینت انس با قرآن,تحقیق دانش آموزی انس با قرآن,  پروژه انس با قرآن, تحقیق درباره ی انس با قرآن, تحقیق راجع به انس با قرآن, تحقیق با موضوع انس با قرآن, تحقیق کلاسی انس با قرآن, Word , PDF  , فرمت PPT , دین , اخلاق , اسلام , مذهب , قرآن , فقه , تاریخ تحلیلی صدر اسلام , امام , معارف اسلامی , اندیشه اسلامی

برای دانلود کلیک کنید