بررسی تاثیر آموزش مدیریت استرس بر کیفیت زندگی دانش آموزان دختر دوره ی دوم متوسطه شهر کرج (گروه مدیریت آموزشی)
این پایان نامه در قالب word و تعداد 158 صفحه جمع آوری شده است .
مرحله ی نوجوانی را به عنوان آستانه ی شکل گیری شخصیت فردی از مهمترین مراحل رشد شخصیت دانسته. مرحله ای که چه در حیطه ی تجربی و چه در حیطه ی نظری نقطه ی اوجی اساسی برای فرد به حساب می آید. زیرا در همین دوره است که مانند مرحله ی آئین های دوران کودکی ، فرد به آگاهی ضروری می رسد که به شناخت وی نسبت به موقعیت اش در جهان اطراف منتج می گردد .
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش مدیریت استرس بر کیفیت زندگی دانش آموزان دختر دورهی دوم متوسطه شهر کرج انجام شده است. روش پژوهش با توجه به نوع هدف، کاربردی و با توجه به گردآوری داده ها از نوع تحقیق نیمه تجربی است. جامعه آماری در پژوهش حاضر شامل کلیه دانشآموزان دختر دوره دوم متوسطه ناحیه 1شهر کرج در سال تحصیلی 94-1393 بودند. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای و چند مرحله ای تعداد 60 نفر دانش آموز دختر دوره دوم متوسطه شهر کرج (30 نفر گروه کنترل و 30 نفر گروه آزمایش) انتخاب شدند. در پژوهش حاضر نیز برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه (سلطانی و همکاران ,1390) استفاده شده است. روایی محتوایی پرسشنامه ها مورد تأیید متخصصان و استاد راهنما قرار گرفته است. پایایی پرسشنامه کیغیت زندگی دانش آموزان بر اساس ضریب آلفای کرونباخ 85/0 برآورد گردید. برای تجزیه و تحلیل یافته ها از روش های آماری توصیفی و آمار استنباطی (آزمون تحلیل کواریانس) استفاده شد.