مفاهیم بورس اوراق بهادار و سرمایه گذاری های مالی PPT

- مفاهیم بورس اوراق بهادار و سرمایه گذاری های مالی PPT

مفاهیم بورس اوراق بهادار و سرمایه گذاری های مالی PPT

 

 

 

 

 

نام محصول : پاورپوینت مفاهیم بورس اوراق بهادار و سرمایه گذاری های مالی 

فرمت : PPT

حجم : 0.1 مگابایت

تعداد اسلاید : 23

زبان : فارسی 

سال گردآوری : 96

 

مقدمه:

بورس اوراق بهادار به عنوان مهم ترین نماد متشکل بازار سرمایه هر کشور،پس اندازهای ریز و درشت،کوتاه مدت و بلند مدت جامعه را جذب کرده و به سمت طرح های مفید و مولد اقتصادی هدایت می کند.

 

پیدایش بورس در جهان:

 

بورس اوراق بهادار نیز مانند هر پدیده دیگر در ابتدا به صورت بسیار محدود  ودر ابعاد کوچک شروع و هماهنگ با پیشرفت دانش بشری و گسترش علم اقتصاد توسعه یافته است.

مقررات مدرن بازرگانی در سال 1111 میلادی در محلی به نام «لوکا»واقع در کشور ایتالیا بکار گرفته شد .واژه بورس از نام خانوادگی شخصی بنام «واندر بورس»اخذ شده که در اوایل قرن چهاردهم در شهر بروز بلژیک می زیسته است.

رشد بورس سهام و جا افتادن آن در عملیات تجاری و اقتصادی،با انقلاب صنعتی اروپا و شکوفایی اقتصاد تازه متحول شده آن همراه بوده است.اولین بورس معتبر دنیا،در سال 1611 در شهر آمستردام تشکیل شد.

 

سابقه بورس در ایران:

ریشه های ایجاد بورس اوراق بهادار در ایران ،به سال 1315 بر می گردد.پس از کودتای 28 مرداد 1332،مجددا در سال 1333 ماموریت تشکیل بورس اوراق بهادار به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن،بانک مرکزی و وزارت بازرگانی وقت محول گردید.

 

طی یازده سال فعالیت بورس قبل از انقلاب اسلامی،تعداد شرکت ها،در بورس از شش بنگاه اقتصادی به 150بنگاه در سال 1357 افزایش یافت.در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با تحولات پیش آمده از جمله:

 

1-تصویب لایحه قانون اداره امور بانک ها

2-ملی شدن شرکت های بیمه

3-تصویب قانون حفاظت و توسعه و صنایع

4-تملک بسیاری از بنگاه های اقتصادی توسط دولت

 5-جنگ هشت ساله،تعداد شرکت های پذیرفته شده در بورس از 105شرکت در سال 1357،به 56 شرکت تقلیل یافت.دوره رکود بورس که از سال مزبور آغاز گردیده بود تا سال 1367ادامه یافت.

برای دانلود کلیک کنید