دانلود پروژه اصول عکاسی

- دانلود پروژه اصول عکاسی

دانلود پروژه اصول عکاسی

دانلود پروژه اصول عکاسی در 94اسلاید پاورپوینت

 

 

 

 

 

 

 

 

عکاسانی که به کیفیت و وضوح کامل تصویر خود می اندیشد استفاده از سه پایه عکاسی را بسیار جدی تلقی میکنند.از سویی دیگر برای اینکه تصویر از بیشترین وضوح برخوردار باشد نباید در محیط های کم نوریا فضاهای بدون انکه دوربین بر روی سه پایه نصب باشد باشد اقدام به عکاسی کرد

اجسام گوناگون موجود در طبیعت دارای سه بعد طول عزض ارتفاع هستند که مجموع این ابعاد حجم را بوجود می اورند. اما هنگامی که که اجسام به تصویر در می ایندخصوصیات سه بعدی انها بر روی سطحی دو بعدی نمایان میشود.درست است که توققع نداریم ابعاد حجم را در تصویر لمس کنیم اما به کمک سایه روشنهایی که بر روی حجم مورد نظر تشکیل میشود میتوان احساس حجم و برجستگی را در تصویر ایجاد کرد.حجمهایی که بطور یکنواخت و یکدست روشن شده باشند و یا بطور یکدست در سایه قرار بگیرند در تصویر از برجسته نمایی مطلوبی برخوردار نیستند.بنابر این نور در عکاسی معماری اهمیت فوق العاده ای دارد.

 

بنای معماری موجودی زنده نیست باید دقت کرد که حضور موجودات زنده در تصاویر بیشترین توجه را به خود جلب میکند در مورد حالت و محل قرار گرفتن انها دقت کنید و تووجه داشته باشید که فضای کمی اشغال کند و لطمه ای به کل تصویر نزند البته وجود این عوامل مقیاس مناسبی برای نشان دادن ابعاد ساختمان است.

حذف زواید.اگر در فضای جلو بنا عوامل ذاید مثل تیر چراغ برق درخت و مانند اینها وجود داشته باشد میتوان به بنا نزدیکتر شد و از لنزهای واید استفاده کرد.بدین ترتیب عوامل نا مطلوب از کادر تصویر خارج میشود.

اغلب عکاسان برای عکاسی معماری مایل به استفاده از نور صبحگاهی یا هنگام عصر هستند چرا که این نور کنتراست متعادلی دارد.اما نور نیمه روز به خصوص در فصل  تابستان شدید است و سایه های عمیق ایجاد میکند.

در عکاسی معماری ایده ال ان است که نمای اصلی ساختمان و یا قسمتی که در تصویر مورد توجه اصلی قرار میگیرد در معرض تابش نور قرار گرفته و در سایه نباشد.

برای اینکه ابعاد و شکل جزییات  برجسته ی مورد عکسبرداری دچار اغتشاش نشود بهتر است حتی المقدور از نمای کاملا روبرو عکسبرداری شود.

چند شیوه ی بهتر جلوه کردن بنا در عکس

عکاسی در شب

 میتواند بهترین شیوه ی عکاسی باشد در ان میتوان از سایه ها و کم کردن نور و کنتراست هایی کمک گرفت که در روز قابل مشاهده نیستند.

 میشل هوگز تصاویری را خلق میکند که به لحاظ تکنیک عکاسی بسیار بالا و هنرمندانه است او به سرتاسر جهان سفر کرده و بناهای دیگری را در عکس جایگزین کرده.اما هیچ یکاز انها مانند تصاویر دست ساز خود او نشده است.

 در بسیاری از مکانها ایینه در ذات و معماری قرار دارد از جریان اب روان تا کف براق

نقاشی با نور با چرخش دوربین

کجا می توانم این تکنیک را امتحان کنم؟

بهترین مکان برای امتحان کردن این نوع تکنیک عکاسی، نزدیک آسمان خراش هاست، اما اگر هیچ آسمان خراشی در نزدیکی شما وجود ندارد، تمام ساختمان های آپارتمانی بلند نیز می توانند برای این کار مناسب باشند. هر سازه معماری مرتفعی که روشن باشد

می تواند برای شما کارساز باشد، تا زمانی که بتوانید در پایین آن قرار گیرید، و با یک لنز واید در کادر نشان داده شود.

برج های دوقلوی پتروناس مالزی، چرخش جزئی

شما می توانید توسط تکنیک نقاشی با نور حرکتی به این افکت دست یابید. این تکنیک شامل حرکت دادن دوربین در مقابل نورهای ثابت است، که یک الگو در عکس شما ایجاد می کند. اگر شما از چرخش دوربین استفاده کنید، می توانید خطوط نور دایره ای ایجاد کنید……………………………………………

 

 

 

دانلود پروژه اصول عکاسی,صد عکس برتر واصول عکاسی,اصول عکاسی

برای دانلود کلیک کنید