برگه شرح حال و معاینات بالینی اطفال و نوزادان 2021

- برگه شرح حال و معاینات بالینی اطفال و نوزادان 2021

برگه شرح حال و معاینات بالینی اطفال و نوزادان 2021

در رشته اطفال گرفتن اطلاعات و شرح حال بیمار جایگاه ویژه ای دارد. به عبارتی شرح حال سنگ بنای حیاتی حل مشکل اطفال است. اولین قانون مهم در گرفتن شرح حال عبارت است از: «حق با مادر است مگر اینکه خلافش ثابت شود.» مادران نظاره گر عالی فرزندانشان هستند و هنگامیکه فرزندانشان بیمار می شوند، مشکلات آنها را به خوبی تفسیر می کنند. آنها ممکن است ندانند اشکال در چیست ولی واقعاً می دانند که اشکالی وجود دارد.

در واقع دانستن مهارتهای ساده اما زیرکانه معاینه فیزیکی و گرفتن شرح حال امری ضروری برای تمام افراد مرتبط با درمان اطفال است. اهداف ما عبارت است از :«تأکید بر اهمیت هنر گرفتن شرح حال هم از والدین و هم از کودک و راهنمایی در استنباط علائم فیزیکی اطفال» .

ارزیابی شیرخوار یا کودک نیازمند آن است که معاینه کننده شرح حال کامل پزشکی ، تکاملی و سابقه خانوادگی را جویا شود.    پزشک باید برخورد انعطاف پذیری در معاینه فیزیکی داشته باشد. از روابط خاص کودک با محیط فیزیکی و روانی- اجتماعی او نیز مطلع گردد. همان طور که تشخیص بیماری مهم است، تعیین وضعیت عملکردی کودک نیز از نظر مدیریت توانبخشی اواز اهمیت برخوردار است. اگرچه بررسی اطفال تا حد زیادی مشابه بزرگسالان میباشد از برخی جنبه ها متفاوت می باشد که در این قسمت به آنها می پردازیم.

این برگه شرح حال با توجه به باربارا 2021 طراحی شده است و حاوی سوالاتی میباشد که نیاز است کاربر با توجه به سن و شرایط کودک از انها استفاده کند

نویسنده و گردآورنده: دکتر حمیدرضا آذرنیا

مقطع تحصیلی: دستیار اطفال و نوزادان دانشگاه تهران و محقق پزشکی

نوع فایل: پی دی اف PDF ، تعداد صفحات مطلب:31 ، حجم فایل: 808.4kb

ارائه شده: به صورت ZIP

برای دانلود کلیک کنید