طرح درس و روش تدریس اجتماعی پنجم، درس14 : زندگی در نواحی مختلف جهان
این درس با توجه به مطالب گفته شده در درس قبل باید تدریس شود. به دانش آموزان یادآوری کنید که در درس قبلی با کره زمین، حرکات آن و قرارگیری آن در منظومه شمسی آشنا شدهاند و در درس حاضر با زندگی در نواحی مختلف جهان، آشنا خواهند شد.
نقشههای جهان نمای موجود در کتاب را به دانش آموزان نشان دهید و مفهوم قاره و اقیانوس را برای آنها توضیح دهید. اگر از نقشه جهان نما استفاده میکنید، دانش آموزان را به چند گروه تقسیم کنید و در نوبتهای مختلف پای تخته کلاس ببرید تا از نزدیک نقشه جهان نما را ببینند.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 9 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ روی نقشه یا کره جغرافیایی قارهها و اقیانوسها را معین کنند.
✅ درباره رابطه تنوع آب و هوایی و ناهمواریها و تأثیر آنها بر روی زندگی انسانها چند مثال ارائه کنند.
✅ ویژگیهای طبیعی و انسانی سه ناحیه قطبی، استوایی و بیابانی را با یکدیگر مقایسه کنند.
✅ احساس و نگرش خود را درباره حفاظت از سیاره زمین بیان کنند.
✅ به صورت گروهی پیشنهاداتی برای حفظ محیط زیست زندگی خود ارائه دهند.
✅ پرجمعیت ترین قاره و پرجمعیت ترین کشورهای جهان را نام ببرند.
هدیه این محصول : طرح درس اجتماعی پنجم، درس من عضو گروه هستم – طرح درس کشورهای همسایه(1)