تحلیل معماری شوشتر نو اثر کامران دیبا

- تحلیل معماری شوشتر نو اثر کامران دیبا

تحلیل معماری شوشتر نو اثر کامران دیبا

تحلیل معماری شوشتر نو اثر کامران دیبا

پاورپوینت

•شهرک جدید شوشتر
طراح : شرکت D.A.Z
معمار : کامران دیبا
برنده جایزه آقاخان به دلیل طراحی اقلیمی و استفاده از مصالح بوم آور
•   ساکنین شهرک قدیمی شوشتر کارکنان و کارمندان یک شرکت قند و شکر سازی بودند که در این شهر اقامت داشتند. این شرکت تصمیم گرفته بود تا برای فراهم کردن ساختمانهای شخصی برای کارمندان خود در کنار شهرک قدیم شهرک جدیدی احداث کند این کار به عهده مهندس کامران دیبا و تیم او در غالب شرکت D.A.Z گذاشته شد.
•   شهرک جدید می بایست تمامی امکانات و نیازهای عمومی شهر را برآورده می کرد. به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا یک مرکز خرید . بازار . مسجد و مراکز فرهنگی در این شهر جدید ساخته شود. تمامی این مراحل قرار بود در پنج مرحله ساخته شوند. همچنین شهر با رشد شرکت توانایی رشد و بزرگ شدن را داشته باشد. این مراحل قرار بود تا سال ۱۹۸۵ کامل شوند.
•   شروع کار عملیات ساخت در سال ۱۹۷۶ شروع شد و مرحله اول به ساختن منازل و سکونت گاهها اختصاص داده شد و شهرک می توانست تا سال ۱۹۷۷ حدودا ۴۰۰۰ نفر را در خود جای دهد.
•    نا آرامی های سیاسی در سال ۱۹۷۹ در ایران باعث توقف پروژه شد و این شهر به طور ناخواسته میزبان بی خانمانها از تمامی نقاط ایران شد
در حال حاظر این شهر به دلیل کمبود بودجه در همان مرحله اول متوقف شده و مراحل بعدی در انتظار کامران دیبایی دیگر به سر می برند.
….
این فایل شامل 101 اسلاید می باشد.

برای دانلود کلیک کنید