بررسی نیاز مشتریان PPT
نام محصول : پاورپوینت بررسی نیاز مشتریان
فرمت : PPT
حجم : 0.2 مگابایت
تعداد اسلاید : 51
زبان : فارسی
سال گردآوری : 1398
مشتری کیست؟
-در فرهنگ بازار مشتری کسی است که توانایی و قدرت خرید کالا یا محصول را داشته باشد.
-در این دیدگاه مشتری فرد باهوشی است که در مورد تامین نیازهای خود به خوبی مطالعه کرده است و به دلیل ارزشگذاری که برای نیازهای خود و محصول شما انجام داده است خرید را انجام می دهد.
از اساسی ترین نکات مورد توجه در برنامه TQM تاکید فوق العاده زیاد آن بر روی مشتریان داخلی و خارجی است.
اکثر کارکنان سازمان ممکن است نسبت به مشتریان داخلی سازمان و رضایت آنان بی توجه می باشند در حالیکه در مورد مشتریان خارجی اطلاعات و شناخت کافی دارند.
جهت بهبود روابط مشتریان و تامین کنندگان داخلی می توان سوالات زیر را پرسید:
شما از ما چه می خواهید؟ ( نیاز شما چیست؟)
شما با محصول ما چه می کنید؟
آیا اختلافی میان آنچه که شما به آن نیاز دارید و آنچه که از ما دریافت می کنید، وجود دارد؟
بازخور:
-بازخورها به سازمان کمک می کند تا:
-نارضایتی های مشتریان را دریابد
-زمینه های بالا بردن سطح کیفیت را کشف کند
-عملکرد سازمان را با دیگر رقبا مقایسه نماید
-نیازهای مشتریان را تشخیص دهد
-فرصت ها و شرایط لازم برای بهبود را بهتر انتخاب نماید
-روشهای جمع آوری اطلاعات و بازخورهای لازم از طرف مشتریان
-برگه های دریافت اطلاعات
-بازنگری و بررسی
-گروههای متمرکز
-شماره های تماس رایگان
-بازدید از مشتریان
– توجه به برگه های گزارش