گزارش کار اثر آگاهی از نتایج بر عملکرد – نمونه آزمایش اثر آگاهی از نتایج بر عملکرد (دو نمونه گزارش کار)

- گزارش کار اثر آگاهی از نتایج بر عملکرد - نمونه آزمایش اثر آگاهی از نتایج بر عملکرد (دو نمونه گزارش کار)

گزارش کار اثر آگاهی از نتایج بر عملکرد – نمونه آزمایش اثر آگاهی از نتایج بر عملکرد (دو نمونه گزارش کار)

دو نمونه گزارش کار آزمایش اثر آگاهی از نتایج بر عملکرد

تعداد صفحات:  25 (دو نمونه گزارش کار)

نوع فایل:   word

 

فهرست مطالب نمونه اول:

هدف

وسایل آزمایش

نمونه

روش آزمایش

تحلیل نتایج

نتیجه گیری

 

فهرست مطالب نمونه دوم:

چکیده

مقدمه

ادبیات پژوهش

متن تحقیق

فرضیه تحقیق

متغیرهای آزمایش

شیوه اجرا و طرح آزمایش

شیوه اجرا

دستورالعمل به آزمودنی

نتایج آزمایش

بحث و تفسیر

گزارش بالینی

پیوست ها

تفاوت میانگین ها

 

بخشی از متن فایل نمونه اول:

روش آزمایش :

آزمودنی را درمقابل خود نشاندیم، چشمانش را بستیم و مدادی را در دستش قرار دادیم. یک برگ کاغذ میلی متری ویک عدد خط کش که بر روی ضلع پایین کاغذ قرار گرفته بود در مقابلش بر روی میز قرار دادیم. وبه او گفتیم که باید با دست چپ خط کش را نگه دارد.خط کش دوم را در ده سانتی خط کش اول وبه موازات آن قرار دادیم. خط کش دوم به عنوان نشانه مورد استفاده قرار می گرفت. در این شرایط مراحل آزمایش را آغاز کردیم.

مرحله اول. هدف این مرحله بررسی این واقعیت بود که آزمودنی در حالیکه فقط از توانایی حسی ــ حرکتی خود استفاده می کند، با چه دقتی می تواند فاصله را ارزیابی کند. دست آزمودنی را گرفتیم و نوک مداد او را در مقابل ودر انتهای سمت چپ کاغذ میلی متری قرار دادیم وبه او گفتیم که از طرف خود به طرف ما خطوط ده سانتی رسم کند و برای اینکه بداند خط ترسیمی ده سانت شده یانه به او گفتیم که خط کش دیگری در ده سانتی خط کش شما قرار دارد. این خط کش برای 5 تمرین اول سر جایش قرار دارد. پس از رسم 5خط خط کش دوم را برداشتیم ودست آزمودنی را گرفتیم و نوک مدادش را در نقطۀ دیگری که یک سانت داز نقطۀ اول فاصله داشت قرار دادیم. وازاو خواستیم یک خط ده سانتی رسم کند. این عمل مرتباً تکرار شد تا 20 خط بدین طریق رسم شد.(جمعاً 25خط) در این اوضاع از دادن هر گونه تفسیری خودداری می کردیم. سپس کاغذ را عوض کردیم بدون آنکه آزمودنی خطوط را ببیند.

مرحلۀ دوم. هدف این مرحله تأثیر آگاهی از نتایج بر عملکرد جاری بود.

برای 5تمرین اول خط کش دوم را سر جایش قرار دادیم وبعد از آن نشانه را برداشتیم و از آزمودنی خواستیم 20خط ده سانتی رسم کند. در این مرحله در هر ترسیم طول خط ترسیمی را به اطلاع آزمودنی می رساندیم. پس از ترسیم خطوط کاغذ را عوض کردیم. بدون آنکه آزمودنی خطوط را ببیند.

مرحله سوم. تکرار دقیق مرحله اول. هدف این مرحله آن بود که ثابت کنیم که آگاهی از نتایج در مرحله دوم، نتایج مرحله سوم را تحت تأثیر قرار می دهد یعنی کاری که در مرحلۀ دوم انجام گرفته موجب یادگیری شده است. به عبارتی آگاهی از نتایج عملکردهای بعدی را تحت تأثیر قرار می دهد.

تحلیل نتایج :

1ــ برای هر یک از موقعیتها میانگین و انحراف استاندارد طول 20خط آخررا محاسبه کردیم. طول خط ترسیمی از روی خطی که عمود بر خط مبدأ اخراج گردیده بود اندازه گیری کردیم. ……..

 

بخشی از متن فایل نمونه دوم:

شیوه اجرا:

در ابتدا روی هر سه صفحه کاغذ شطرنجی میلیمتری، دو خط به موازات هم و به فاصله cm10 رسم می کنیم. البته در هنگام رسم این دو خط باید این نکته را در نظر داشت که مداد را زیاد فشار ندهیم تا اثر آن روی کاغذ قابل لمس نباشد، آزمودنی و آزماینده هر دو پشت یک میز روبروی هم می‌نشینند و جای آزمودنی باید راحت بوده و وی نیز بر میز تسلط داشته باشد. حال صفحه های شطرنجی را جلوی وی می گذاریم چشم بند را به وی می دهیم تا چشمانش را کاملاً بپوشاند تا نتواند صفحه شطرنجی را ببیند. یکی از خطوط رسم شده خط پایه و دیگری خط معیار نام دارند.

دستورالعمل به آزمودنی:

این آزمایش است برای بررسی عملکرد شما و اثر آگاهی بر روی آن. البته از شما می‌خواهیم که چشم بند را روی چشمان خود به گونه ای قرار دهید که جلوی دید شما را کاملاً بگیرد. بعد مداد را در دست خود بگیرید. از خط پایه که من نوک مداد در دست شما را روی آن قرار می‌دهیم به سمت بالا و خط معیار خطی رسم کنید. شما به هیچ وجه اجازه اینکه دست خود را در هنگام رسم خط بلند کنید و دوباره دنباله خط را بکشید ندارید. ابتدا 5 خط را به صورت تمرینی رسم می کنید، که در این حالت من خط کشی را روی  خط معیار برای آگاهی شما نگه خواهیم داشت. پس از آن باید 20 خط رنگی هم رسم کنید . منتهی این 20 خط را بدون اینکه از محل خط معیار آگاهی داشته باشید رسم خواهید کرد. خط کشی روی خط پایه است که من آن را برای شما در تمام مراحل نگه می دارم تا محل خط پایه را تشخیص دهید.»

مرحله1: ابتدا دو خط کش را روی خط معیار و پایه قرار می دهیم و با دست نگه می‌داریم تا جابجا نشوند. مداد را به دست آزمودنی می دهیم. سپس از او می خواهیم که از خط پایه به خط معیار 5 خط را به عنوان تمرین رسم کند. البته قبلاً باید دستورالعمل آزمایش را به وی بدهیم.

بعد از اینکه آزمودنی 5 خط تمرینی را رسم کرد خط کشی را که روی خط معیار نگه داشته بودیم،‌‌ برمی‌داریم و آزمودنی باید 20 خط را خودش بکشد. در جریان این کار ما فقط نوک مدادش را روی خط پایه قرار می دهیم و به او چیزی درباره عملکردش نمی‌گوییم . پس از اینکه این 20 خط را کشید اگر آزمودنی خسته بود و نیازی به استراحت داشت می تواند چشم بند را بردارد و به استراحت بپردازد.

مرحله 2: مرحله 2 نیز مانند مرحله اول می باشد، با این تفاوت را در این مرحله بعد از کشیدن هر خط بوسیله آزمودنی، آزماینده بازخوردی از نحوه عملکرد آزمودنی به وی می دهد. این بازخود به صورت بیان فاصله انتهای خط رسم شده بوسیله آزمودنی با خط معیار، توسط آزماینده می باشد به عبارتی متغیر مستقل که همان بازخورد طول خط است،‌‏ فقط در مرحله 2 اعمال می شود.

مرحله 3: این مرحله کاملاً مانند مرحله یک اجرا می شود و مانند مرحله نیست که بازخورد داده شود نکاتی را که در انجام این آزمایش مطرح اند به قرار زیر می باشند:‌

1- میزان انحنای خطوط اهمیتی ندارد فقط فاصله بین نقاط شروع و پایان ملک عملکرد هستند.

2-متغیر مستقل فقط در مرحله 2 اعمال می گردد.

3-در بین مراحل اگر آزمودنی خسته شده، می تواند در انتهای هر مرحله چشم بندش را بردارد و استراحت کند.

4-می توانیم برای اینکه خط ها روی هم رسم شوند یا فاصله شان زیاد نگردد، نقطه شروع را برای آزمودنی مشخص و تعیین نماییم.

5-هیچ گاه نیابد آزمودنی خطی را ناپیوسته رسم کند.

6-کشیدن خط می‌باید از پایین به بالا باشد، به صورتی که آزمودنی در رسم خطوط راحت نباشد. چون اگر راحت باشد، نوعی مهارت سنجی است. اما ما فقط می‌خواهیم تغییر عملکرد را بر اثر داده بازخورد بسنجیم.

 

نتایج آزمایش :

با توجه به نمرات t استودنت بدست آمده و مقایسه آنها با اعداد جدول در سطوح 01/0 و 05/0 با درجات آزادی 19= نتیجه گیری می شود که:

اولاً های بدست آمده از های جدول کوچکترند و ثانیاً: های بدست آمده با هم برابرند پس فرض صفر را با احتمال 99/0 و 95/0 تأئید می گردد. یعنی آگاهی روی عملکرد در این مورد …….

 

برای دانلود کلیک کنید