گزارش کار آزمایش یادگیری انتقال دوجانبه – گزارش کار ترسیم در آینه (دو نمونه گزارش کار)
گزارش کار آزمایش یادگیری انتقال دوجانبه
تعداد صفحات: 20 (دو نمونه گزارش کار)
نوع فایل: word
فهرست مطالب نمونه اول:
چکیده
مقدمه
هدف و فرضیه
روش آزمایش
تحلیل
فهرست مطالب نمونه دوم:
چکیده
مقدمه
ادبیات تحقیق
طرح تحقیق
فرضیه ها
شیوه اجرای آزمایش
نتایج آزمایش
بحث و تفسیر
گزارش بالینی
پیوست
بخشی از متن فایل نمونه اول:
هدف: آزمودن این فرضیه که یادگیری در سطح اندامهای پاسخدهنده (مثلاً انگشتان) انجام نمیگیرد بلکه در سطح اتصالهایی که بین اطلاعات حسی و فرمانهای حرکتی مراکز عصبی برقرار میشود بهوجود میآید.
فرضیه: یادگیری قبلی ، یادگیری بعدی را تسهیل میکند و بین دو نیمکره مغز انتقال اطلاعات صورت میگیرد.
متغیر مستقل: یادگیری ترسیم ستاره در آینه با دست غالب برای اولین بار
متغیر وابسته: بهبود عملکرد دست غالب پس از تمرین و ایجاد یادگیری در دست غیر غالب
وسایل مورد نیاز: وسیله معمول و ساده این آزمایش دستگاه ترسیم در آینه نامیده میشود که از سادهترین شکل آن تا دستگاه تکمیل شده مجهز به زمانسنج و خطاسنج دیجیتال در آزمایشگاههای روانشناسی مورد استفاده قرار میگیرد. دستگاهی که در آزمایشگاه ما مورد استفاده قرار میگیرد شامل دو قسمت است:
1- جعبه فرمان یا کنترل با سطح شیبدار که روی آن یک زمانسنج، یک شمارشگر خطا و سه کلید مشاهده میشود. کلیدها برای شروع آزمایش، متوقف کردن زمانسنج و صفر کردن شمارشگر خطا به کار میرود. در پشت این دستگاه کلید خاموش و روشن کردن و محل اتصال آیینه به جعبه فرمان قرار دارد.
2- صفحه فلزی که یک طرح ستاره شکل عایق روی آن قرار دارد، یک آیینه که طرح ستاره شکل در آن منعکس میشود و یک مانع قابل تنظیم که مانع دیدن طرح ستاره شکل به صورت مستقیم میگردد. به این قسمت یک قلم فلزی نیز ضمیمه شده است که پس از اتصال آن به جعبه فرمان آزمودنی به وسیله آن طرح ستاره شکل را در آیینه ترسیم میکند. هر برخورد این قلم با کنارههای مسیر به عنوان خطا در شمارشگر ثبت میشود.
روش آزمایش:
1- آزمودنی در مقابل دستگاه مینشیند یا میایستد به طوری که بتواند به راحتی قلم را درون ستاره حرکت دهد؛
2- آزمودنی با دست غیر غالب (معمولاً دست چپ)، از نقطه شروع حرکت میکند و در جهت خلاف حرکت عقربههای ساعت یک ستاره کامل میکشد. آزماینده کل زمان صرف شده و تعداد خطا را ثبت میکند.
3- آزمودنی با دستی که مهارت دارد (معمولاً دست راست)، باز هم از نقطه حرکت شروع میکند و در جهت حرکت عقربههای ساعت یک ستاره میکشد، زمان صرف شده و تعداد خطا ثبت میشود و این عمل 10 بار تکرار میگردد.
4- پس از 10 تمرین با دست غالب، آزمودنی باز هم با دست غیر غالب شروع میکند و در جهت خلاف حرکت عقربههای ساعت یک تمرین دیگر انجام میدهد.
در گروه ما این آزمایش با 4 آزمودنی انجام شد و نتایج زیر به دست آمد.
بخشی از متن فایل نمونه دوم:
نتایج آزمایش:
با توجه به نتایج بدست آمده از مراحل 12 گانه و مقایسه تعدا خطاها زمان انجام فعالیت و ضریب انتقال به این نتیجه می رسیم که تمرین و تکرار باعث انتقال اطلاعات از نیمکرههای مغز به یکدیگر کاهش تعداد خطاها و هم چنین کاهش زمان انجام آزمایش در مراحل 12 گانه گردیده است. (نمودارهای ارائه شده در پیوست).
بحث و تفسیر
در این آزمایش طبق جدول نتایج و نیز طبق نمودارها آزمودنی در مرحله 1، 228 خطا مرتکب شده است. این مرحله را با زمان 263 ثانیه پیموده و در مرحله 12 نیز تعداد خطاهای وی به 45 کاهش یافته و مسیر را نیز با 40 ثانیه زمان طی کرده است.
پس از مقایسه مراحل او 12 با یکدیگر و طبق فرمول بدست آمده میزان ضریب آزمودنی که 82/0 می باشد که با توجه به جدول نتایج نیز به تدریج که آزمودنی به مراحل آخر نزدیک شده از میزان خطا و زمان سپری شده کاسته شده است هر چند که در بعضی مراحل میانی افزایش داشته اما در مجموع این نتیجه را می توان گرفت که اطلاعات از یک نیمکره به نیمکره دیگر منتقل …………….