پروژه پاور پوینت تحلیل موزه یا نمایشگاه
46 اسلاید
تعریف موزه:موزه واژه یونانی است که اصل آن بصورت « موز» و به معنی فرشته و الهه بکار رفته.
تعریف موزه (نمایشگاه) بر طبق اساسنامه آیلوم :موزه ها ونمایشگاه ها موسسه هایی هستند دائمی یا موقت و بدون هدف مادی که درهای آن به روی همگان گشوده است و در خدمت جامعه و پیشرفت آن فعالیت می نمایند.
نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در سال 1290 ه.ق در داخل بناهای سلطنتی و در یکی از تالارهای وسیع عمارت خارجی کاخ گلستان تاسیس شد.
اصول موردتوجه درموزه ها
_ نمایشگاه دردرجه اول باید به شناخت وحفظ هویت فرهنگ جامعه کمک کند
_ نمایشگاه ها باید کانون علمی ،فرهنگی وآموزشی باشد
اصول توسعه صنعت نمایشگاه داری در کشور
1_ ارزش دینی وتاریخی
2_ ارزش ایرانگردی وجهانگردی (جاذبه بازدید )
3_ نفوس گسترده جغرافیایی
4_ نزدیکی به مراکز علمی وفرهنگی
5_ البته درمناطقی هم ویژگیهای مختص همان حوزه جغرافیایی یا فرهنگی می تواند ملاک ارزش قرار گیرد