پاورپوینت با موضوع \” مطالعات استراتژی کارآفرینی در صنعت نفت \”
پاورپوینت با موضوع ” مطالعات استراتژی کارآفرینی در صنعت نفت “
فرمت: ppt
تعداد اسلاید: 31
فهرست مطالب:
کار آفرینی از نظر شومپیتر
کارآفرینی از نظر دراکر
چرخه کارآفرینی
سیر تطور کارآفرینی در دنیا
انواع کارآفرینی:
تعریفهای ارائه شده در خصوص کارآفرینان سازمانی
مشخصات کارآفرینان سازمانی
کارآفرینی درون سازمانی
مقایسه سازمانهای کارآفرین و سنتی از لحاظ توانمندی کارکنان
مراحل کارآفرینی درون سازمانی
چشم انداز صنعت نفت
مراحل کامیابی چشمانداز
مسائل و مشکلات در اجرای چشمانداز
الگوی اجرایی چشمانداز
نیازهای محوری صنعت نفت و گاز در راستای توسعه بلند مدت کشور
هدف گذاریهای صنعت نفت در راستای سند چشمانداز کشور
چرا باید رشد کرد؟
نشانههای رشد
شاخصهای رشد
مورد کاوی: شرکت People Express
زنجیره ارزش؛ مولفه اصلی در اقتصاد دانایی محور
قسمتی از متن:
- کار آفرین سازمانی : شخصی که در سازمانی بزرگ به عنوان کار آفرین فعالیت می کند و با تولید و معرفی محصولات، خدمات و پروسه های جدید، شرکت را برای کسب رشد و سود بیشتر توانمند می سازد.
- نقش کارآفرینان سازمانی، که روی دیگر سکه کار آفرین است، نقشی نسبتاً نو می باشد. کارآفرینان بیشتر به ایده های نو، تعیین استراتژی، طراحی فرآورده، معرفی تکنولوژی نوین و راه انداختن کار می پردازند؛ از آن به بعد بنا به سرشت این افراد که نسبت به سیستمهای منظم کار بی حوصله اند و به جزئیات توجهی ندارند، به عهده کارآفرینان سازمانی ( کار سازان ) است که بیشتر متوجه محیط درونی سازمان، فرآیندهای کارآمد، همسازی نیروی انسانی با وظایف، آموزش و برپایی حواشی و راهنما ها باشند؛ کسانی که تمام ترتیبات لازم برای برپایی و اداره سیستم منظم عملیات و کار را به عهده دارند. معمولاً سازمانها پس از دستیابی به نوآوریهای لازم از نقش کار آفرین به نقش کارساز (entrepreneur) یا کار آفرین سازمانی تغییر جهت می دهند و دوباره به هنگام نیاز به نوآوری، به کار آفرینی باز می گردند.