نمونه دادخواست طرح دعوی جهت دریافت خسارت افت قیمت خودرو به انضمام 3 دادنامه موفق

- نمونه دادخواست طرح دعوی جهت دریافت خسارت افت قیمت خودرو به انضمام 3 دادنامه  موفق

نمونه دادخواست طرح دعوی جهت دریافت خسارت افت قیمت خودرو به انضمام 3 دادنامه موفق

در تصادفات رانندگی، معمولا اتومبیل هردو طرف یا یکی از آنها آسیب می بیند. در تصادفات با شدت کم، خسارات جزئی به خودرو وارد می شود . گاهی این خسارات، آن قدر جزئی است که با صرف کمترین هزینه، قابل جبران بوده و به بدنه اتومبیل، ضرر چندانی وارد نمی کند .

اما در مواقعی که اتومبیل، صفر یا گران قیمت باشد و خسارت وارده، باعث ضرر چشمگیری به خودرو شده باشد ، علاوه بر تعمیر و بازسازی قسمت آسیب دیده ، ماشین نیز دچار افت قیمت نیز می شود. در این حالت، طرفین یا برای جبران خسارت، بر روی مبلغ معینی توافق می کنند یا طرف زیان دیده، مجبور به طرح شکایت می شود که می بایست به شورای حل اختلاف رجوع کند.

بیمه موظف است که خسارت افت قیمت فرد یا افراد زیان‌دیده را پرداخت کند؛ البته در عمل بسیاری از شرکت‌های بیمه این خسارت را پرداخت نمی‌کنند. با این حال این خسارت کاملا قابل‌مطالبه است و فرد می‌تواند این خسارت را از مقصر مطالبه کند.

اصولا، پرداخت خسارت سوانح رانندگی و سوانحی که آسیبی به شخص ثالثی وارد کند، بر خلاف آتش سوزی عمدی خودرو، برعهده بیمه می باشد. از آنجا که تمام دارندگان خودرو به موجب ماده 1 قانون بیمه اجباری شخص ثالث مصوب 1395، موظف به بیمه کردن وسیله نقلیه خود هستند ، در خصوص خسارت وارد شده به اتومبیل، مشکلی از جهت پرداخت وجود نخواهد داشت و از بیمه شخص مقصر حادثه، پرداخت می شود .

در ماده 1 قانون بیمه شخص ثالث مصوب 1395، خساراتی که افراد باید آنها را بیمه کنند، به مالی و جانی تقسیم شده است. خسارت افت قیمت، خسارت مالی غیر مستقیم است که بیمه گذار، موظف به پرداخت آن است. البته، در حال حاضر، صرفا برخی از شرکت های بیمه، افت قیمت های خودرو ناشی از تصادف، را پرداخت می کنند. 

طبق قانون شرکت بیمه مقصر حادثه تا سقف پوشش مالی متعهد به پرداخت خسارت افت قیمت است و قضات دادگستری با توجه به این موضوع رای علیه شرکت های بیمه صادر نموده و شرکت بیمه گر شخص ثالث را مجاب می نمایند که تا سقف مذکور خسارت افت قیمت را پرداخت نماید.

لذا بهترین دلیل برای افزایش پوشش سقف مالی در بیمه های شخص ثالث اینجا مشخص می گردد، و بهتر است افراد در هنگام خرید بیمه نامه خودروی خود پوشش مالی را با توجه به تورم و تعریف خودروی متعارف بالاتر از حداقل 300 میلیون ریال تعیین شده در سال 1402 درخواست نمایند تا در زمانی که قاضی علیه شان رای به پرداخت خسارت افت قیمت می دهد، نسبت به پرداخت خسارت توسط بیمه گر ثالث از محل پوشش مالی تا سقف خریداری شده بیمه نامه از این مزیت استفاده نمایند.

در این فایل یک نمونه دادخواست علیه مقصر حادثه و شرکت بیمه ثالث مقصر طرح گردیده که مناسب اشخاص زیاندیده و حتی وکلای دادگستری می باشد، و از طرفی 3 فایل نمونه آرای صادره قضایی از شوراهای حل اختلاف مربوط به ماه های اخیر ارائه شده است ، که بسیار ارزشمند از لحاظ نحوه طرح دعوی و نتیجه مثبت گرفتن برای زیاندیده ها و وکلای محترم دادگستری می باشد، ضمناً کلیه مشخصات خصوصی ، اسامی و اطلاعات دادگستری مربوطه از فایل ها به جهت حفظ حقوق افراد ذینفع حذف گردیده است، فایل ها با فرمت پی دی اف و عکس ارائه شده است.

 

با خرید این فایل اشخاص نیاز به مراجعه به وکلای دادگستری نخواهند داشت و خودشان می توانند به راحتی دادخواست بنویسند یا در دادگاه از خود دفاع نمایند، 

خرید این فایل به وکلای محترم دادگستری توصیه می شود چون این نمونه دادخواست بارها در دعاوی مختلف استفاده شده و آرای آن به شرح پیوست ارائه شده است.

 

با خرید این فایل و حمایت مشتریان عزیز به زودی آرای کاربردی دیگری به همراه دادخواست ارائه خواهد شد.

 

 

 

برای دانلود کلیک کنید