تحقیق صلح حدیبیه

- تحقیق صلح حديبية

تحقیق صلح حدیبیه

دانـلـود تـحقیـق بـا عـنـوان، صلح حدیبیه،

بخشی از متـنِ ایـن تـحقیـق :

در ماه ذى قعده سال ششم بود که رسول خدا (ص) در خواب دید با یارانش به مکه رفته و به طواف خانه خدا و انجام مناسک عمره موفق گشته‏اند. پیغمبر این خواب را براى اصحاب نقل کرده و وعده آن را به آنها داد و به دنبال آن از مسلمانان و قبایل اطراف مدینه دعوت کرد با او براى انجام عمره به سوى مکه حرکت کنند.
قبایل مزبور بجز عده معدودى دعوت آن حضرت را نپذیرفتند و تنها همان مهاجر و انصار مدینه بودند که اکثرا آماده حرکت ‏شدند و به همراه آن حضرت از مدینه بیرون رفتند.
همراهان آن حضرت را در این سفر برخى هفتصد نفر و برخى یک هزار و چهارصد نفر نوشته‏اند.
پیغمبر اسلام مقدارى که از مدینه بیرون رفت و به ‏«ذى الحلیفه‏» – که اکنون به نام مسجدى که در آنجا بنا شده به ‏«مسجد شجره‏» معروف است – رسید جامه احرام پوشید و هفتاد شتر نیز که همراه برداشته بود نشانه قربانى بر آنها زد و از جلو براند تا به افرادى که خبر حرکت او را به قریش مى‏رسانند بفهماند که به قصد جنگ بیرون نیامده بلکه منظور او تنها انجام عمره و طواف خانه خداست.
پیغمبر اسلام و همراهان همچنان ‏«لبیک‏» گویان تا «عسفان‏» که نام جایى است در دو منزلى مکه پیش راندند و در آنجا به مردى بشیر نام – که از قبیله خزاعه بود برخورد و اوضاع را از او جویا شد و بشیر در پاسخ آن حضرت عرض کرد: قریش که ‏از حرکت ‏شما مطلع شده‏اند براى جلوگیرى از شما همگى از شهر خارج شده و زن و بچه‏هاى خود را همراه آورده‏اند و سوگند یاد کرده‏اند تا نگذارند به هیچ قیمتى شما داخل مکه شوید و خالد بن ولید را با دویست نفر از جلو فرستاده تا خود نیز به دنبال او برسند و خالد با همراهان تا «کراع الغمیم‏» (1) آمده‏اند.
پیغمبر فرمود: واى بر قریش که هستى خود را در این کینه توزیها از دست داده‏اند چه مى‏شد که اینها از همان آغاز مرا با سایر قبایل عرب وا مى‏گذاردند تا اگر آنها بر من پیروز مى‏شدند مقصودشان حاصل مى‏شد، و اگر من بر آنها غالب مى‏شدم قریش اسلام را مى‏پذیرفتند اگر این کار را هم نمى‏کردند با نیرو و قوه با من مى‏جنگیدند، اینها چه مى‏پندارند؟ به خدا سوگند من در راه این دینى که خدا مرا بدان مبعوث فرموده آن قدر مى‏جنگم تا خدا آن را پیروز گرداند یا جان خود را بر سر این کار گذارده و کشته شوم ..

تـوضـیـحــاتِ فـایــل :

این فایل با فرمت Word در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
تعداد صفحات : 33
قابل ارائه و مناسب بعنوان تحقیق کلاسی

جهت دانـلـود این تحقیق به انتهای صفحه مراجعه کنید.

کـلمـات کـلیـدی : دانلود تحقیق صلح حدیبیه, پاورپوینت صلح حدیبیه, تحقیق در مورد صلح حدیبیه, مقاله صلح حدیبیه, دانلود پاورپوینت صلح حدیبیه, صلح حدیبیهPDF  ,  پروژه صلح حدیبیه, تحقیق درباره ی صلح حدیبیه, تحقیق راجع به صلح حدیبیه, تحقیق با موضوع صلح حدیبیه,  تحقیق کلاسی صلح حدیبیه, Word , تحقیق ورد صلح حدیبیه, فرمت PPT , دین , اخلاق , اسلام , مذهب , قرآن , فقه , تاریخ تحلیلی صدر اسلام , امام , معارف اسلامی , اندیشه اسلامی

برای دانلود کلیک کنید