پاورپوینت درباره مدیریت تقاضا ابزاری برای سیاستگذاری فناوری

- پاورپوینت درباره مدیریت تقاضا ابزاری برای سیاستگذاری فناوری

پاورپوینت درباره مدیریت تقاضا ابزاری برای سیاستگذاری فناوری

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

 

دسته بندی: Powerpoint

 

نوع فایلppt (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد اسلاید: 17 اسلاید

 قسمتی از متن فایل دانلودی

•هدف مقاله:
•اثر تقاضا (بازار) به عنوان یک نیروی پیشران برای نوآوری بنگاه ها
•نقش دولت به عنوان سیاستگذار فناوری برای مدیریت تقاضا و به خدمت گرفتن این نیرو

 

•تاریخچه:
•اولین تحلیل های اثر تقاضا بر نوآوری به دهه 1960 باز می گردد.
•زمانی که اشموخلر(1962؛1966) و مایر و مارکویس(1969) در مقابل ایده فشار تکنولوژی، ایده کشش تقاضا را مطرح کردند.
 
•نظریه :
•”…به نظر نمی‌رسد، کالاها و تکنیک‌های جدید بدون یک تقاضای از پیش موجود – اگرچه به صورت پنهان و بالقوه- وارد حیات اجتماع شده باشد.” (اشموخلر1962)
 
اشموخلر:

  تقاضا منبع مشوق‌های اقتصادی برای نوآوری است. چون نوآوری یک فعالیت اقتصادی است، بنابراین تحول و دگرگونی در آن نیز از سود انتظاری نشأت گرفته است.

مایر و مارکویس:

  وجود تقاضا موجب کاهش نااطمینانی می شود. پیش‌بینی مراحل تطبیق محصول جدید‌ با نیازها، به‌خاطر عدم قطعیت ذاتی که در نوآوری وجود دارد، مشکل است.

• شکل گیری مفهوم جدیدی همچون:

  – کارکشتگی (Sophistication)

•میزان تعامل با مشتریان همبستگی مثبتی با میزان نوآوری بنگاه(مخصوصاً نوآوری محصول) دارد. (فونتانا و گرزونی2007)

   انواع بازارهایی که برای کشور متصور است:

.1مصرف و تقاضای دولت
.2بازار صادراتی
.3مصرف خصوصی داخلی

برای دانلود کلیک کنید