دانلود مقاله در مورد سمی ترین جاندارن جهان

- دانلود مقاله در مورد سمی ترین جاندارن جهان

دانلود مقاله در مورد سمی ترین جاندارن جهان

این مقاله 13 صفحه ای در قالب word بوده و تمامی صفحات آن دارای حاشیه و همچنین پس زمینه میباشد و آماده پرینت نیز میباشد و به  به شرح کامل تمام مطالب مرتبط با سمی ترین جاندارن جهان به صورت کامل پرداخته است.

قسمت هایی از مقاله:

مقدمه:

 

نیای موجودات زنده دنیای بی رحمی است ؛ به قول ریچارد داکینز « اگر رحم و مروت هم در دنیا دیدی ، لابد از دستش در رفته » یکی جانش را از دست می دهد تا بشنود یک وعده غذا برای یکی دیگر ؛ یکی هم ـ مثل انسان ـ به هم نوع خودش هم رحم نمی کند و برای لذت می کشند . یکی دو هفته پیش شنیدم و دیدیم که لاشه پلنگی بالای دکل فشار قوی تیر خورده و سوراخ سوراخ پیدا شده ، هر چقدرفکر کردیم نفهمیدیم چرا باید به پلنگی که فرار کرده بالای دکل برق تیر زد ! اما حیوانات مثل ما نیستند .

 

 چنگ و دندان و نیش آنها برای تفریح نیست ، روان های پریشان و نژند وکژ هم ندارند . با این همه ، حیوانات برای ما خطرناک هستند ؛ به خصوص آنهایی که با چشم های معصوم شان نگاهت می کنند و نیش ات می زنند ! به قول شیخ اجل : نیش عقرب نه از ره کین است / اقتضای طبیعت اش این است . البته فهرست جانوران زهر آلود به همین چند دانه محدود نمی شود ؛ اینکه اینجا می بینید یک گلچین از جانوران مختلف زهر آلود است . به علاوه سعی کرده ایم سراغ آنهایی هم که کمتر شناخته شده اند برویم و آخر سر هم یک « شگفتانه » ( سورپرایز ) داریم برای خانم های خانه دار ! چه فرقی میان جانوران سمی و زهر دار است ؟ سمی (Poisonous)یعنی موجودی که بدنش دارای سم است .

 

اگر چنین موجودی را بخورید ، مسموم می شوید ؛ مثل قارچ سمی . زهردار یا زهرآلود (Venomous) یعنی موجودی که نیشت می زند یا گاز می گیرد و زهرش را می ریزد در خونت ، مثل زنبور عسل . یکی قاتل بالفطره است ، یکی قاتل بالفعل ؛ یکی را نمی شود خورد اما آن یکی را اگر نیشش را نخوری می توانی بخوری . در اینجا مثال هایی از هر دو گروه آورده ایم .

 

 

 

ـ پلاتی پوس

 

پلاتی پوس دارای خاری روی پاشنه پای خود است که البته برای انسان احتمالا مرگ آور نیست . البته امتحانش مجانی نیست چون باید تا استرالیا بروید ! زهر این پستاندار و منقار دار به ویژه در فصل تولید مثل بسیار قوی است و برخی فکر می کنند برای به در کردن رقبای عشقی تکامل یافته است . سنگواره های پستانداران اولیه نشان می دهد بیشتر آنها دارای این خار سمی بوده اند برخی از پستانداران پیشرفته تر مثل موش کور و شرو ( هر دو از حشره خوران اوراسیا ) هم سمی هستند .

 

 

 

ـ عقرب شکارچی مرگ

 

برخلاف تصور بیشتر مردم ، سم اغلب عقرب ها خطرناک نیست و تنها مانند نیش زنبور باعث التهاب و درد موضعی می شود . اما سم عقرب شکارچی مرگ معجونی از انواع سم های عصبی جورواجور است که به ترتیب باعث دردی غیر قابل تحمل ، سپس تب ، اغما ، تشنج ، فلج و سرانجام مرگ می شوند . خوشبختانه اگر چه نیش این حیوان بسیار دردناک است اما زهر کافی برای کشتن یک انسان را ندارد ؛ یک انسان بالغ و سالم ( و البته عاقل ) را ندارد ؛ بچه ها ، پیرها ، مریض ها و خنگ ها البته باید نگران باشند !

 

 

و ادامه مقاله

برای دانلود کلیک کنید