رشد آموزش از راه دور در ایران و جهان PPT

- رشد آموزش از راه دور در ایران و جهان  PPT

رشد آموزش از راه دور در ایران و جهان PPT

 

 

نام محصول : پاورپوینت رشد آموزش از راه دور در ایران و جهان

فرمت : PPT

حجم : 0.2 مگابایت

تعداد اسلاید : 29

زبان : فارسی 

سال گردآوری : 97

 

معنی امروزی سواد در قرن 21

در آستانه قرن 21 میلادی ، سواد دیگر به معنی توانایی  خواندن و نوشتن نیست بلکه به مفهوم سواد الکترونیکی و به  عبارتی توانایی استفاده از رسانه های الکترونیکی به ویژه  اینترنت است و مولفه های دیگری را هم دربر می گیرد .
همین
امر سبب تغییر بنیادین نظامهای آموزشی در سطح جهان شده است .
در
قرن تازه اندازه اطلاعات هم دیگر تنها با درجه تحصیلات دانشگاهی سنجیده نمی شود فارغ التحصیلان دانشگاه ناچارند اطلاعات و دانش خود را دائما به روز کنند به این ترتیب قرن 21 به سمتی می رود که اکثر مشاغل به سواد دانش و مهارتهای جدید از جمله توانایی کار با رایانه و شبکه های اینترنتی نیاز دارند ورود به این عرصه آموزش ها و فرهنگ و تفکر جدیدی را می طلبد.

سیاست آموزشی اتحادیه اروپا در سالهای 2000 و 2004 در باب ایجاد جامعه اطلاعاتی تآکید بر اهمیت و ضرورت آوردن سواد دیجیتالی برای عموم مردم در تمام عرصه های زندگی در سرکار ،مدرسه، خانه و جامعه بوده است .
با
ارتقای سطح سواد دیجیتالی در مدارس می توان مهارتهای فردی و حرفه ای را در دسترس کل جامعه، فارغ از محدودیت های جغرافیایی ،شرایط اقتصادی ـ اجتماعی و یا هرگونه نیاز قرار داد . با برقرار کردن پیوند بین مدارس و ارتقای سیاست همکاری بین آنها در اجرای پروژه های آموزشی فعالیت در سطح کشور و بین کشورهای عضو و سرانجام در سطح بین المللی و جهانی میسر می شود . این امر به گفتگوی بین تمدن ها و استفاده از هوش جمعی برای درک مسائل بنیادی بشریت منجر می شود .

هم اکنون برنامه های تحصیلی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات و ره یافت های آموزشی مرتبط با آن در سراسر دنیا در حال شکلگیری است . معلمان و شاگردان مدارس استرالیا از این فناوری برای انتقال مطالب و تجربیات یادگیری یکدیگر در قالب یک الگوی سازنده گرایانه استفاده می کنند. یادگیری به شکل فردی و گروهی ، وابسته و تعاملی با بهره گیری از جدیدترین شیوه های اموزش و ارزیابی در این کشور پیش می رود.


 

برای دانلود کلیک کنید