رسانه های سنتی و مکتوب
عنوان: رسانه های سنتی و مکتوب
قالب بندی: WORD
تعداد صفحه: 20
این تحقیق در مورد رسانه های سنتی و مکتوب می باشد و به طور کامل به بررسی این موضوع می پردازد. این تحقیق به دانشجویان رشته های روابط عمومی، مدیریت و دیگر رشته های مرتبط پیشنهاد می گردد.
مقدمه
رسانه های سنتی، به ارتباطات انسانی، شفاهی، چهره به چهره و بی واسطه فردی و گروهی اطلاق می شود که به رغم ظاهر ساده و ابتدایی می تواند کارکردهای پیچیده و متنوعی داشته باشد. این نوع ارتباطات گرچه به دلیل گسترده و پیچیده شدن جوامع انسانی کارکرد گذشته خود را از دست داده اند، اما هنوز هم از نفوذ و اعتبار خاصی برخوردارند، زیرا به طبیعت انسانی و نیازهای عاطفی و معنوی او نزدیک ترند. در عین حال ارتباطات نوین نیز هر جا براساس زیرساخت های رسانه های سنتی شکل گرفته اند، موفق تر و کارآمدتر بوده اند.
این ارتباطات در گذشته و پیش از پیدایی وسایل ارتباطی جدید تنها وسیله اطلاع رسانی، مبادله پیام ها و برقراری ارتباط بین افراد و گروه های مختلف اجتماعی بوده اند و در جوامعی که به لحاظ پیشینه تاریخی دارای نظام منسجم و کارآمد رسانه های سنتی بوده اند، تامین نیازهای اطلاعاتی از طریق این شبکه برای عموم مردم به نوعی فرهنگ و عادت تبدیل شده است. به همین دلیل در کشورهایی که ارتباطات نوین بی توجه به چنین پشتوانه و پیشینه ای و بدون استفاده از عناصر موثر رسانه های سنتی شکل گرفته اند، از نفوذ، اعتبار و کارآیی لازم برخوردار نیستند و شاید نتوانند اعتماد، همراهی و همدلی عمومی را به نحو مطلوب جلب کنند. شاید کار بزرگ امروز آشتی دادن و در خدمت یکدیگر قرار دادن این دو نظام و در عین حال تفکیک ویژگی ها، نقش ها و کارکردهای هر کدام به طور مستقل به ویژه در کشورهایی است که پیشینه تاریخی، فرهنگی و تمدنی گرانقدر، اصیل، خلاق و کارآمد دارند؛ چیزی که به جرأت می توان گفت در بسیاری از کشورها مورد غفلت قرار گرفته و به عمد یا به سهو به حاشیه رانده شده است. شناخت کارکردها و قابلیت های شبکه رسانه های سنتی، در کنار شبکه ارتباطات همگانی و نیز فناوری های نوین ارتباطی امکان بهره گیری از آن را در جهت اهداف توسعه ملی فراهم می سازد.
فهرست مطالب
مقدمه
تعریف
نقش رسانه های سنتی در جنبش های اجتماعی
زیرساخت های رسانه های سنتی
مراکز و نهادهای رسانه های سنتی
شیوه های عملکرد رسانه های سنتی
برخی ویژگی های رسانه های سنتی
رسانه های مکتوب در دست فراموشی
نتیجه گیری
منابع