تحقیق در مورد سرطان مغز

- تحقيق در مورد سرطان مغز

تحقیق در مورد سرطان مغز

11 صفحه word |فونت tahoma سایز 12| قابل اجرا در آفیس 2010 و نسخه های جدیدتر|قابل ویرایش و آماده چاپ

بخشی از تحقیق 

بیماران طی آزمایشهای بالینی دقیقا تحت همان درمانهای تجویز شده برای سایر بیماران مبتلا به سرطان مغز قرار می‌گیرند و عمل جراحی آنها نیز مشابه سایر بیماران انجام می‌شود و پژوهشگران نتایج حاصل از نقشه برداری حرارتی تومور آنها را با اطلاعات سایر تکنیکهای تصویر برداری همانند سی تی اسکن، فراوادرمانی و تصویر برداری رزونانس (MRI) مقایسه خواهند کرد. آنها همچنین از تصاویر سه بعدی ایجاد شده با نرم افزار از وسیله رادیو جراحی «استریوتاکتیک»، «سیبرنایف» USC/Narris و دستگاه چاقوی گامای بیمارستان دانشگاه USC که می‌تواند اندازه تومور را قبل و بعد از عمل محاسبه کند، استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: آزمایشهای بالینی در حال انجام به محققان کمک خواهد کرد میزان و مفهوم دقیق تفاوتهای حرارتی ثبت شده را عملا درک کرده و مشخص کنند که چه میزان تفاوت حرارت به مفهوم سرطانی بودن سلول است و چه میزان بر اثر خونریزی یا سایر عوامل ایجاد شده‌اند.

با توجه به وجود حدود 120 نمونه مختلف از تومورهای مغزی تحقیقات ما بر Glioblastoma multiforme که شایعترین، بدخیم‌ترین و غیر قابل درمان ترین تومورهای مغزی در بزرگسالان است متمرکز شده است.

سرپرست طرح نگاشت مغزی درباره چالش های این تحقیقات به خبرنگار ایسنا گفت: مهمترین چالش در این زمینه ادغام نور مرئی با مادون قرمز از طریق یک لنز منفرد است که با همکاری محققان JPL به دستاوردهای خوبی در این زمینه رسیده‌ایم. مشکل دیگر بزرگی دوربین‌ها بود که با بهره گیری از تخصص محققان MEMS/NEMS در JPL ناسا در زمینه میناتورسازی توانستیم اندازه دوربین‌ها را تا حد قابل قبولی کاهش دهیم.

کاتب در پایان از فناوری دیگری خبر داد که در ترکیب با دوربین مادون قرمز می‌تواند عرصه جراحی تومورهای مغزی را متحول کند.

مطالعات نشان می دهد نوزادانی که با سر بزرگ به دنیا می آیند، با افزایش خطر ابتلا به سرطان مغز در کودکی روبرو هستند.

محققان یک موسسه بهداشت عمومی نروژ برای آزمایش این فرضیه بیش از یک میلیون کودک را بررسی کردند.

محققان دریافتند هر چه اندازه ی دور سر، در بدو تولد بزرگ تر باشد، خطر ابتلا به سرطان مغز بیشتر است. ارتباط میان محیط سر با خطر ابتلا به سرطان مغز بسیار پیچیده است.

به ازای هر سانتی متر افزایش محیط سر در بدو تولد، خطر نسبی تشکیل تومور مغزی 27 درصد افزایش می یابد.

با این حال این خطر اندک است. از بین بیش از یک میلیون کودک مورد بررسی، فقط 453 کودک به سرطان مغز مبتلا شدند.

احتمال می رود سلول های سرطانی، به ویژه سلول هایی که در خون رسانی به تومور نقش مهمی دارند، با همان فاکتورهای رشد بافت های سالم تحریک می شوند. بنابراین اگر بافت های سالم سریع تر از معمول رشد کنند، احتمال رشد بافت های بدخیم نیز بیشتر است.

یک فرضیه دیگر می گوید کودکانی که سر بزرگ تری دارند، به خاطر داشتن تعداد سلول های بیشتر، در برابر سرطان آسیب پذیرترند. در این مطالعه بین اندازه سر و ابتلا به دیگر انواع سرطان ها ارتباطی یافت نشد.

مطالعات قبلی قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس در رحم مادر را با تشکیل تومورهای مغزی مرتبط دانسته اند.

سایر عوامل موثر در ابتلا به این بیماری شامل قرار گرفتن در معرض آفت کش ها، حلاّل ها و ویروس های حیوانی است.

 

ویروس باعث درمان سرطان مغز میشود

بر اساس نتایج تحقیقات دانشمندان کانادایی که در مجله پزشکی تحقیقات سرطان منتشر شده است، تزریق ویروس میکسوما باعث از بین رفتن تومورهای مغزی بدخیم انسانی در موشها و افزایش عمر این حیوانات میشود. ویروس میکسوما سلولهای بدخیم تومور مغزی را از بین میبرد.

 

برای دانلود کلیک کنید