مبـانی مـدیریت مـدارس ابتدایی و متوسطه

- مبـانی مـدیریت مـدارس  ابتدایی و متوسطه

مبـانی مـدیریت مـدارس ابتدایی و متوسطه

این کتاب بصورت فایل pdf در 159 صفحه به چاپ رسیده است.

هدف از ترجمه ی این کتاب ارزنده، خدمت به جامعه علوم تربیتی به ویژه رشته ی مدیریت آموزشی می باشد. از آنجایی که مدیر مدرسه، یک جامعه ی کوچک را مدیریت می کند که در این جامعه با انسان طرف بوده و با وجود تمام موجودیت این انسان یعنی شخصیت ، عاطفه ، هوش ، عشق ، توانمندی ها ، فرصت ها و تهدید های او، باید فرصت ها را دریابد ، با تهدید ها به مقابله برخیزد ، ضعف ها را جبران کند ، و قوت ها را گسترش دهد. به علاوه ، مسایل اعضای این جامعه برای او مهم باشد و بتواند با ایجاد ارتقای حرفه ای و در نظر گرفتن پاداش ، به انگیزه ی آنان بیفزاید .

مطالعاتی که در مورد مدیران موفق آموزشی انجام شده، نشان می دهد قوانینی برای موفقیت همه ی این مدیران در مدرسه وجود دارد. اگر می خواهید در مقام یک مدیر موفق به اهداف خود نایل شوید یا مدیری اثر بخش باشید، امید است این مجموعه با اطلاعات جامع و با داشتن نگاهی وسیع که به اکثر کشورهای جهان  توجه دارد، چراغ راهی باشد برای همه ی مدیران مدارس که خالصانه برای ایجاد سازمانی یادگیرنده و ناب تلاش می کنند.

مقدمه مختصری را با توضیح مطالب مندرج در زیر شرح خواهیم داد:

تصویرهای متحرک به عنوان مقدمه ای برای پر کردن پرده سینما برای شش قسمت به کار می رود که در ادامه می آید:

قسمت اول به معرفی و آشنایی خواننده با روند اساسی از تکامل تاریخی علم (و برای برخی از هنر) مدیریت و به طور خلاصه ، اما ضروری ، نگاهی اجمالی در نظریه های شایع در حال حاضر مدیریت پرداخته شده است.

بخش دوم، روند آموزش و پرورش (و مدرسه) را از دوران قدیم بررسی می کند، که هر دو تمدن غرب و خاور دور ، برای ارائه واقعیت های زمان از تحصیلات و آموزش را پوشش می دهد.

بخش سوم هدف این است که خوانندگان را به نمایش در سراسر جهان و مختصر، اما نگاهی مفید به سیستم های آموزشی در حال حاضر وجود دارد، بگذارد.

بخش چهارم یک نگاه اجمالی نسبتا ابتدایی، اما مفید در وضعیت موجود آموزش های ویژه ای برای کودکان و نوجوانان با نیازهای آموزشی ویژه و معلولیت (SEN) در همه کشورها که در قسمت سوم مورد بحث قرار می گیرد.

بخش پنجم، ارائه خلاصه ای از تلاش های اصلی تحقیق و پس از آن  ارائه نظریه های پژوهشی در مورد مفاهیم رهبران و رهبری می دهد.

بخش ششم به مدیران مدرسه مدرن به عنوان مدیران و رهبران اختصاص داده شده است.

خلاصهپرده را به عنوان مقدمه ای بر این کتاب کاهش می دهد.

برای دانلود کلیک کنید