گرما و بهینه سازی مصرف انرژی PPT

- گرما و بهینه سازی مصرف انرژی PPT

گرما و بهینه سازی مصرف انرژی PPT

 

نام محصول : پاورپوینت گرما و بهینه سازی مصرف انرژی 

فرمت : PPT

تعداد اسلاید : 32

زبان : فارسی

حجم فایل :0.3 مگابایت

سال گردآوری : 98

 

دمای محیط چنان اهمیتی دارد که هر گونه حیاتی کاملا به آن وابسته است . دو سیاره نزدیک به زمین یعنی زهره (ناهید)و مریخ (بهرام) را در نظر بگیرید. دمای زهره چنان بالاست که اگر دمای زمین به آن مقدار برسد ، حتی برخی از فلز ها در آن ذوب می شوند و مریخ نیز آن چنان سرد است که همه چیز روی آن یخ می زند . جست وجوی حیات روی سیاره دیگر بر اساس وجود آب به حالت مایع وجود خواهد داشت که دمای محیط مناسب باشد.
دراین فصل نخست با مهفوم دما و دماسنجی سپس با گرما ، روش های انتقال آن و عایق بندی گرمایی آشنا می شوید.
 
دما:
کمیتی است بیانگر مقدارگرمای  یک جسم. دما معیاری است برای تعیین میزان گرمی یا سردی یک جسم.
دمای هر جسم متناسب است با انرژی جنبشی متوسط مولکول‌های سازندهٔ آن.
یکای این کمیت در سیستم متریک ، کلوین می‌باشد. سایر واحدهای این کمیت عبارت‌اند از:
درجه سلسیوس (درجه سانتیگراد)
درجه فارنهایت
درجه رومثور
درجه رانکین

دما جسم هایی که روزانه با آنها سرو کارداریم و محیطی که درآن زندگی می کنیم معمولا تاثیر زیادی در نحوه کارو فعالیت دما دارد.

دماسنج:

دماسنج، وسیله‌ای است که بر مبنای واحدهای مختلف دما را اندازه می‌گیرد.با استفاده از دماسنج ها میتوان دما رااندازه گرفت.برای مثال میتوان دمای بدن خودرا اندازه بگیریم. دماسنج های الکلی وجیوه ای رایج ترین دماسنج هااندکه با منبسط شدن جیوه یا الکل درون مخزنشان کار میکند. اندازه‌گیری دما توسط دماسنج‌های جیوه‌ای و الکلی برای دماهایی امکان‌پذیر است که بالاتر از نقطهٔ انجماد و پایین‌تر از نقطهٔ جوش مایع درون دماسنج باشدکه معمولاً دماسنج‌های الکلی دماهای +۷۸ الی -۱۶۵ را می‌توانند نشان دهند و برای اندازه‌گیری دماهای بالاتر باید از دماسنج‌های ترموکوپلی و آذرسنج‌ها استفاده نمود.
 

برای دانلود کلیک کنید