دانلود پاورپوینت کاربرد ITIL در سازمان ها- 29 اسلاید

- دانلود پاورپوینت کاربرد ITIL در سازمان ها- 29 اسلاید

دانلود پاورپوینت کاربرد ITIL در سازمان ها- 29 اسلاید

 پاورپوینت کاربرد ITIL در سازمان ها- 29 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

¨در سال­های اخیر اهمیت استراتژیک فناوری استراتژیک به شدت افزایش یافته و فناوری اطلاعات به خط حرفه سازمانها تبدیل شده است. بسیاری از سازمانها از فناوری اطلاعات به عنوان مزیت رقابتی خود نسبت به رقبا بهره برداری می نمایند. در این راستا، لازم است سازمانها به نحو مناسبی در حوزه پشتیبانی، ارائه و مدیریت خدمات و سیستم های ICT سرمایه­گذاری نمایند. مدیریت خدمات فناوری اطلاعات ابزاری است که سازمان ها را در نیل به این هدف یاری می نماید. این در حالی است که بر اساس تحقیقی، تنها هفده درصد از سازمانها اعتقاد دارند که مدیریت خدمات فناوری اطلاعات در سازمان های آنها از این نقش و جایگاه استراتژیک بطور شایسته حمایت می کند.
¨
برخی از ویژگی های کلیدی ITIL که آنرا از سایر استانداردها متمایز و اجرایی تر می سازد، عبارتست از :
¨·         چارچوب مبتنی بر بهترین تجارب و کارکردها
¨·         دیدگاه فرایند گراء در مقابل دیدگاه وظیفه گراء
¨·         اجتناب از بروکراسی در فرایندها
¨·         امکان پیاده سازی فرایندها بصورت تدریجی
¨·         حاکم بودن اصل بهبود مستمر در توسعه فرایندها
¨·         تمرکز بر رضایت مشتریان خدمات
¨پیاده­سازی این استاندارد منجر به افزایش شفافیت سازمانی، بهبود پایایی خدمات فاوا، بهینه سازی استفاده از منابع،    بهینه­سازی هزینه­ها، توسعه پذیری سازمان ، افزایش کیفیت خدمات فاوا و بالاخره انطباق با استاندارد ISO 20000 (استاندارد سازمانی مدیریت خدمات IT) خواهد شد.
¨به عنوان نمونه پیاده سازی ITIL در Visa Net  موجب کاهش زمان تعمیرات از 14 ساعت به 6 ساعت، کاهش زمان شناسایی مشکل از 20 دقیقه به 60 ثانیه، کاهش هشدارهای سیستم شبکه از 500 هزار عدد در روز به 60 عدد در روز رسیده است. همچنین 92 درصد از وقایع بدون ارجاع حل می­شوند. این در حالی است که بیش از 100 میلیون تراکنش در روز در این موسسه انجام می­شود.
¨
¨به طور کلی می توان نتیجه گرفت که بکارگیری چارچوبITIL  فواید زیادی را برای سازمان ها بهمراه دارد و مدیریت خدمات فناوری اطلاعات را کارآمد خواهد نمود. تجربه پیاده سازی ITIL  در سازمان ها به خوبی نشانگر این موضوع است. لیکن در مسیر پیاده سازی بایستی به تجارب و آموخته های شرکت های پیشرو و چالشها و ریسک های پیاده سازی توجه نمود.
¨ 

برای دانلود کلیک کنید