بیانیه مفاهیم نظری حسابداری PPT

- بیانیه مفاهیم نظری حسابداری PPT

بیانیه مفاهیم نظری حسابداری PPT

 

 

نام محصول : پاورپوینت بیانیه مفاهیم نظری حسابداری

فرمت : PPT

حجم : 0.2 مگابایت 

تعداد اسلاید : 74

زبان : فارسی

سال گردآوری :1400

 

هدف:

هدف از بیانیه مفاهیم نظری حسابداری،ارائه رهنمودهایی در رابطه با مفهوم گزارش مالی دولت مرکزی به عنوان یک واحد گزارشگرمی باشد.این بیانیه،انواع واحدهای گزارشگری که باید گزارش مالی ارائه دهند را مشخص می کند.

راهنمایی اعضای هیات مشورتی استانداردهای حسابداری دولت مرکزی می باشد.

رهنمودهای هیات برای تهیه کنندگان، حسابرسان، و استفاده کنندگان صورتهای مالی دستگاه های دولت مرکزی مفید می باشد.

این بیانیه سعی در تعریف واحدهای گزارشگری که باید صورتهای مالی را تهیه ومنتشرکنند،ندارد . چنین مسئولیتی در اختیار کنگره ، اداره مدیریت و بودجه، و سایر سازمانهای نظارتی و فراهم کنندگان منابع می باشد.

”دستگاه های اجرایی مستقل“ اصطلاحی است که برای تمایز بین د ستگاه های اجرایی که مستقل از کابینه می باشند از دستگاههایی اجرایی که جزئی از کابینه به شمار می روند، به کار گرفته می شود.

دستگاه های اجرایی مستقل مستقیماً به رییس جمهور گزارش می دهند و جزئی از دولت ایالات متحده مرکزی به شمار می روند.

اهداف گزارشگری مالی دولت مرکزی:

žرعایت و التزام بودجه ای
žاجرای عملیات
žمباشرت
žسیستمها و کنترل
دلایلی پیرامون تعریف واحدهای گزارشگر:

عمده ترین دلیل برای داشتن فهمی روشن از مفهوم واحد گزارشگر ، اطمینان از این است که تمام اطلاعات مربوط به واحد گزارشگر، با توجه به محدودیت های زمان و هزینه، برای استفاده کنندگان از گزارش های مالی واحد گزارشگر فراهم می شود.

اطمینان از اینکه برای تجیمع اطلاعات در هر سطح گزارشگری، هیچ واحد گزارشگری حذف نمی شود، و بر حسب شرایط، ارائه تلفیق و / یا ترکیبی از اطلاعات واحدهای گزارشگر در همان سطح امکانپذیر میگردد؛

کمک به انجام مقایسه میان واحدهای گزارشگر قابل مقایسه از طریق کاهش امکان وجود موارد مشمول یا عدم شمول ناخواسته یا اختیاری واحدهای گزارشگر؛

کمک به انجام مقایسه بین شیو ه های مختلف ارائه خدمات یامحصولات مشابه؛

کمک به توزیع صحیح و کامل هزینه ها و تسهیم صحیح مسئولیت دارای یها و بدهی ها؛

تسهیل ارزیابی عملکرد، مسئولیت، و کنترل، به خصوص در مواقعی که یک دستگاه اجرایی تأمین کننده یا دریافت کننده خدمات قابل توزیع به یا تأمین مالی شده از سوی دستگاه اجرایی دیگر می باشد.

ساختار دولت مرکزی:

دولت مرکزی، سازمان بسیار پیجیده ای است که از واحدهای تابعه زیادی تشکیل شده است. از جهت اهداف حسابداری و گزارشگری، حداقل از 3 دیدگاه می توان به دولت مرکزی نگریست . با این وجود، ماهیت هر واحد تابعه و روابط میان واحدهای تابعه، و دیدگاه ها همیشه پایدار نیست.

دیدگا ه سازمان

دیدگا ه بودجه

دیدگا ه برنامه

دیدگاه سازمان:

اولین دیدگاه، دیدگاه سازمان می باشد. دولت مرکزی از سازمانها یی تشکیل شده است که منابع را مدیریت کرده و مسئول عملیات می باشند که از آن جمله می توان به ارائه خدمات اشاره کرد . این سازمان ها شامل وزارتخانه های اصلی و دستگاه های اجرایی مستقل می باشدکه به طور کلی به سازمانهای زیر مجموعه، تقسیم می شود . از جمله واحدهای سازمانی کوچکتر با مجموعه گسترده ای از عناوین می توان به اداره ها، سازمان ها، دستگاه ها اجرایی ،سیستم های خدماتی و شرکت های سهامی اشاره نمود . بسیاری از این سازمانها، حتی به سازمان های زیرمجموعه کوچکتری تقسیم می شوند. از طرف دیگر، دستگاه های اجرایی کوچکی وجود دارند که به طور کلی تقسیم آنها به واحدهای کوچکتر مناسب نمیباشد.

دیدگاه بودجه:

از د یدگاه دیگر، دولت از حسابهای ارائه شده در بودجه تشکیل شده است، که از این به بعد به آن، حسابهای بودجه ای اطلاق می شود.

حسابهای بودجه همانند حسابهای خزانه نمی باشد. حسابهای خزانه، در خزانه به منظور ثبت و نگهداری اعتبارات و سایر منابع بودجه ای ایجاد شده توسط قانون و معاملات تأثیر گذار بر حسابهای خزانه، ایجاد می شوند. غالباً، حسابهای بودجه ای، تجمیعی از حسابهای خزانه می باشد. همچنین، حسابهای خزانه، علاوه بر حسابهای بودجه ای شامل حسابهای سپرده می شود.

یک حساب بودجه ای ممکن است منطبق با یک سازمان یا یک یا چند سازمان زیرمجموعه آن باشد . در سایر موارد، لازم است چندین حساب بودجه ای با یکدیگر تجمیع شود تا یک سازمان یا سازمان زیر مجموعه را تشکیل دهد.

حسابهای بودجه ای به عنوان حساب مستقل وجوه دولت مرکزی یا حساب مستقل وجو ه امانی طبقه بندی می شوند. هر حسابی که توسط قوانین حاکم بر بودجه دولت مرکزی تعیین گردد، به عنوان حساب مستقل وجوه امانی نیز طبقه بندی می شود . حساب مستقل وجوه دولت مرکزی از گروه بزرگتری تشکیل می شود و شامل تمام معاملاتی است که در قانون به عنوان حساب مستقل وجوه امانی شناخته نمی شود. حساب مستقل وجوه دولت مرکزی از 3 جزء تشکیل می شود. حساب مستقل وجوه عمومی، حساب مستقل وجوه اختصاصی، و حساب مستقل وجوه سرمایه گردان یا تنخواه گردان

 

برای دانلود کلیک کنید