مالیه رفتاری PPT

- مالیه رفتاری PPT

مالیه رفتاری PPT

 

 

نام محصول : پاورپوینت مالیه رفتاری

فرمت : PPT

حجم : 0.2 مگابایت

تعداد اسلاید : 39

زبان : فارسی 

سال گردآوری : 97

 

 

 

  تئوری‌های مالی رفتاری

  تئوری سوداگری

 

  دیدگاه مالی سنتی فرض می‌کند که مردم برای حداکثر کردن ثروت در سطح معینی از ریسک یا حداقل کردن ریسک در سطح معینی از ثروت، تصمیمات منطقی می‌گیرند. این دیدگاه برای توسعه تئوری پرتفوی، مدل قیمت‌گذاری دارایی سرمایه‌ای، تئوری آربیتراژ و تئوری اختیار قیمت‌گذاری ارائه شده است. در مقابل این دیدگاه سنتی، تامین مالی براساس رویکرد رفتاری (مالی رفتاری)، خطاهای اداراکی و هیجانات که اغلب بر تصمیم گیرندگان مالی تاثیر می‌گذارند و باعث می‌شوند که آنها تصمیمات نامطلوبی را اتخاذ نمایند شناسایی می کند.

 

 

  مالی رفتاری، رویکردی نوین در حوزه مالی بوده و مبتنی بر این دیدگاه است که برخی پدیده‌های روانشناختی مانع می‌شود تا شخص سرمایه‌گذار منطقی عمل نماید. در حقیقت، بر طبق مدل مالی رفتاری، چون عوامل مختلفی در تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران نقش دارد و تنها یکی از عوامل مدل‌های ارزشیابی است، بنابراین تورش‌هایی در رفتار سرمایه‌گذاران ملاحظه می‌شود.

 

 

  رشته علمی مالی رفتاری در سال 1979 زمانی که دو روانشناس به نامهای دانیل کاهنمان و آموس تیورسکی، تئوری سوداگری را ارائه نمودند، آغاز شد. تئوری سوداگری به عنوان موضوعی برای درک چگونگی چارچوب اثر ریسک در تصمیمات اقتصادی معرفی شده است. تیورسکی و کاهنمان رشته مالی رفتاری را در زمینه روانشناسی ریسک گسترش دادند. کار آنان و اقتصاد رفتاری در کل به چالش کشیدن مفروضات اصلی و عقلانی ذاتی در مدل تصمیم‌گیری اقتصاد کلاسیک بود. در این ارتباط تیورسکی و کاهنمان سه حوزه اصلی را بررسی و مطاله کردند: نگرشهای ریسک، حسابداری ذهنی و اطمینان بیش از حد.

 

برای دانلود کلیک کنید