تحقیق در مورد تولید لاستیک
6 صفحه word |فونت tahoma سایز 12| قابل اجرا در آفیس 2010 و نسخه های جدیدتر|قابل ویرایش و آماده چاپ
بخشی از تحقیق
آسفالت مخلوط با لاستیک :
اضافه کردن خرده های لاستیک به منظور تولید(RAC) Concrete Rubberized Asphalt و استفاده از آن در جاده ها و راه های محلی و همچنین پیاده روها مزایای بسیاری در بر دارد.
- کاهش قیمت تمام شده آسفالت
- افزایش مقاومت سطح آسفالت(50 تا 100 درصد)
- مقاومت در برابر ترک و شیار
- کاهش صدای جاده (50 تا 80 درصد)
- کاهش عملیات مربوط به ساخت سطح آسفالت
استفاده در پروژه های عمرانی :
استفاده از تایر های خرد شده به عنوان پر کننده در قسمت های مختلف کار های عمرانی، بزرگترین پتانسیل تایر های فرسوده است
دربسیاری از پرژه های عمرانی به دلایل مختلف مجبور به کاهش وزن سازه هستیم. برای این منظور معمولا از فوم و نظایر آن استفاده می شود تایر های خرد شده پرکننده های با وزن سبک برای انواع پرژه های عمرانی از جمله پل ها و بزرگراههاست.
استفاده از لاستیکهای فرسوده در بتن :
نقاط ضعف بتن شامل مقاومت کششی پایین، شکل پذیری اندک، جذب انرژی کم، انقباض و جمع شدگی و ترک خوردگی در شهر اضافه شدن تایرهای فرسوده تا حدود بسیار زیادی برطرف می شود اما درصد این اختلاط نباید از 17 تا 20% کل حجم سنگدانه ها بیشتر شود.
امکان استفاده از تایر در صنعت سیمان :
کربن، اکسیژن و هیدروژن حدود 60% از تایر را تشکیل می دهند که این امر باعث احتراق سریع و ارزش حرارتی بالای آن ( MJ/kg 32 ) است تا بعنوان سوخت کمکی در کوره های سیمان مصرف گردند.
در فرایند تولید سیمان نیازمند انرژی زیادی هستیم . که خود انگیزه ای برای یافتن سوخت های جایگزین و ارزان در بین تولید کنندگان سیمان است.
تایرها معمولا بصورت یک سوخت فشرده با رطوبت بسیار کم مورد مصرف قرار می گیرند. همچنین سوخت تایر در کوره سیمان باعث مشکلات زیست محیطی نخواهد شد. بکارگیری تایرهای فرسوده در کورههای سیمان همچنین از حجم آن نیز کاسته می شود.
در حال حاضر بیش از 60 خط تولید سیمان در کشور وجوددارد. که سالانه بیش از 30میلیون تن سیمان تولید می کند که این رقم در سالهای آتی به 70میلیون تن در سال نیز میرسد. که خود گواه استفاده از سوختهای جایگزین و ارزان در صنعت سیمان است. تا در روند توسعه مشکلی بروز ننماید. از نکات مثبت دیگر این طرح این است که تایرهای فرسوده در افصی نقاط کشور وجود دارند. و در مقابل کارخانه های سیمان نیز در سراسر کشور توزیع شده اند. و با یک مکانیزم ساده می توان تایرها را جمع آوری کرده و در اختیار کارخانه های سیمان قرار داد. سوخت حاصل از تایر ( TPF ) را می توان به عنوان سوخت کمکی در کارخانه های سیمان ایران مورد استفاده قرار داد. زیرا طولانی بودن زمان آن و بالا بودن دمای عملیاتی در کوره های سیمان باعث بوجود آمدن شرایط ایده آلی جهت استفاده از تایر بعنوان سوخت کمکی شده است.