پاورپوینت کامل و جامع با عنوان نظام های توزیع در اقتصاد در 58 اسلاید

- پاورپوینت کامل و جامع با عنوان نظام های توزیع در اقتصاد در 58 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان نظام های توزیع در اقتصاد در 58 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

نظام توزیع کالا و خدمات از جمله بخش‌های مهم در اقتصاد کشورهاست که از یک طرف کالاها و خدمات را در اختیار مصرف کنندگان و از طرف دیگر اطلاعات و نقدینگی را به بخش‌های تولیدی (داخل یا خارج از کشور) ارایه می‌دهند. در اکثر کشورها گسترش استفاده از ابزار و روش‌های نوین نگهداری، چیدمان، حمل ونقل و در نهایت توزیع کالاها وخدمات ، همراه با رعایت استانداردهای مختلف با صرف کمترین هزینه و زمان در فرآیند مربوطه ، به عنوان شاخص‌های توسعه و پیشرفت نظام توزیع کالاو خدمات، در نظر گرفته می‌شوند. قابل ذکر است علاوه بر نقش پراهمیت نظام توزیع مطلوب در حمایت از مصرف‌کنندگان، رشد و توسعه بخش‌های تولیدی در یک اقتصاد پویا نیز نیازمند وجود نظام توزیع کارآ است. به‌طوری‌که بخش توزیع کالا و خدمات را می‌توان به‌عنوان موتور رشد بخش‌های تولیدی اقتصاد در نظر گرفت. به‌طور‌کلی نظام توزیع کالاو خدمات در کشورهای کم‌تر توسعه یافته و به خصوص در ایران به شکلی است که نه تنها توزیع کالاها و خدمات با کم‌ترین هزینه و زمان صورت نمی‌گیرد، بلکه اکثر استانداردهای لازم سلامت و بهداشت در نگهداری، ذخیره سازی ، حمل و نقل و توزیع کالاها و خدمات رعایت نمی‌گردد. ضمن آن‌که این نظام تمایل زیادی برای استفاده از ابزار و روش‌های نوین توزیع کالا و خدمات ندارد. در این شرایط، با توجه به عملکرد نظام توزیع کالا، حتی با وجود فعالیت گسترده و تاکید جدی دولت برای رشد و توسعه بخش‌های تولیدی، این بخش‌ها در مقایسه با سایر کشورها با توجه به ناکارآمدی بخش توزیع کالا با مشکلات متعددی در فروش تولیدات خود روبه‌رو می‌باشند. چرا که مشکلات بخش توزیع بر تولید این کالاها به خصوص در بخش کشاوزی با توجه به افزایش زمان و هزینه انتقال تولیدات آن‌ها به مصرف‌کنندگان نیز اثر گذاشته و این تأثیر موجب کاهش رشد این بخش‌ها، هم‌چنین رسوب قسمت زیادی از قیمت حاصل از فروش محصولات (کالاها) در بخش توزیع می‌گردد.

 

فهرست مطالب:

نظامهای توزیع

عوامل عمده بروز تحول در شیوه های توزیع و نهادهای مربوطه

بازاریابی، مدیریت بازار و جایگاه توزیع در آن

تعاریف بازاریابی

مفهوم کالا

نقش ارتباطات بازاریابی در توزیع

توزیع

سازمانهای مستقل توزیع کالا

عمده فروشی ها

آنچه عمده فروش معتبر برای موفقیت ملزم به انجام آن است

قسمت های عمده فروشی در موسسات بزرگ

انواع معمول عمده فروشان در ایران

خرده فروشیها

عوامل موثر بر انتخاب محل خرده فرشی

عناصر شبکه توزیع کالا

اهم اقدامات توزیع کالا

اهم موارد مورد توجه در سیاستگذاری توزیع

انواع واسطه های توزیع در امر صادرات

توزیع مستقیم صادرات

توزیع مستقیم کالاهای صادراتی

کانالهای توزیع

طراحی کانالهای توزیع

عوامل موثر بر انتخاب کانال توزیع

ویژگیهای سیستم توزیع فیزیکی موثر و کارآمد

عوامل موثر بر توزیع کالا

کانالهای توزیع کالا جهت صادرات

مراحل گزینش توزیع کننده ها یا واسطه های توزیع کالا

توصیه های مهم در بهبود روابط با نمایندگان فروش

عوامل موثر بر کیفیت توزیع کالاها یا آمیزه بازاریابی

کانالهای توزیع کالا در کشور در قبل و بعد از انقلاب اسلامی

شبکه توزیع کالا در کشور در قبل و بعد از انقلاب اسلامی

مشکلات نظام توزیع کالا در کشور

سیستم حمل و نقل و توزیع کالا

صنعت حمل و نقل و ویژگیهای حمل و نقل جاده ای،‌ هوایی، دریایی و ریلی در ایران

و…

برای دانلود کلیک کنید