فیلم وبینار اساتید تبلیغ نویسی

- فیلم وبینار اساتید تبلیغ نویسی

فیلم وبینار اساتید تبلیغ نویسی

 

تبلیغی که با دستمال توالت به جنگ جهانی پایان داد

در آخرین روزهای جنگ جهانی اول، از شخصی به نام Harry Reichenbach کمک خواسته شده تا متنی را بنویسد که سربازان آلمانی را ترغیب به تسلیم شدن کند. این شخص با بررسی وضعیت سربازان آلمانی و صحبت هایی که با اسیران آلمانی داشت، متوجه دغدغه های سربازان آلمانی شد و متن بسیار کوتاهی نوشت که میلیون ها کپی از آن در سنگر های آلمانی پخش شد و سربازان آلمانی زیادی را ترغیب به تسلیم کرد. یکی از پیشنهاداتی که در این متن مطرح شده بود، سهمیه اختصاصی دستمال توالت به سربازان در طول مدت اسارتشان بود. و همچنین غذای گرم و سیگار. 

نویسنده متن به خوبی وضعیت سربازان آلمانی را بررسی کرده بود و دغدغه هایشان را می شناخت و به همین دلیل با یک متن بسیار کوتاه و ارائه چند پیشنهاد، سربازان آلمانی را ترغیب به تسلیم شدن و گذراندن دوران اسارت کرد. یعنی توانست با کلمات کاری کند که سربازان آلمانی اسارت را به آزادی ترجیح بدهند. 

 

این دقیقا مثالی است از قدرتی که کلمات می توانند داشته باشند. اما این مهم نیست که کلمات چقدر قدرت دارند. مساله مهم این است که این کلمات چقدر می توانند پول وارد جیب ما کنند. و از آن مهم تر این که ما چقدر مهارت داریم تا کلمات را به ثروت تبدیل کنیم. تنها نکته و دلیل کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی هم دقیقا همین مساله است. این که ما بتوانیم با تبلیغاتی که می نویسیم مخاطبین خود را ترغیب به انجام کاری کنیم که می خواهیم. 

اگر کسب و کاری فروشی کمتر از نیازش داشته باشد، قطعا نابود خواهد شد.

وقتی محصولات و خدمات شما فروشش از نمونه های مشابه با کیفیت ضعیف تر، پایین تر است چه نتیجه ای می گیرید؟

هرچقدر محصولات شما خوب و عالی باشند ولی مخاطبانتان از وجودش بی خبر باشند یا دقیقا ندانند این محصولات یا خدمات چه منافعی برایشان دارند، از شما خرید نخواهد کرد.

راز موفقیت نویسنده این متن این بود که:

  • هدف مشخصی را دنبال می کرد.
  • جامعه مخاطبان خود را به دقت مطالعه کرد و دغدغه های آن ها را شناسایی کرد.
  • پیشنهادی به آن ها داد که نتوانند در برابرش مقاومت کنند.

 

در واقع نویسنده این متن، از کلمات استفاده کرد تا مخاطبانش را ترغیب به انجام کاری کند و می شود ساده ترین تعریف تبلیغ را هم همین دانست:

متنی که مخاطب را ترغیب به انجام کاری می کند، از لایک کردن یک محتوا یا به اشتراک گذاشتنش گرفته تا پر کردن فرم عضویت یا خرید یک محصول.

 

تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ مهارتی است که بسیار پولساز است، چه برای شخصی تبلیغ نویس و چه برای کسی که سفارش تبلیغ را داده است.

بسیار مشاهده شده است که یک محصول با ویژگی های یکسان بعد از این که تبلیغاتش عوض شده است فروشش چند برابر بیش تر شده است.

چرا باید تبلیغ نویسی بلد باشیم؟

اگر صاحب کسب و کار هستید:

این را بپذیرید که در اغلب مواقع مخاطبان شما، هیچ معیاری برای قضاوت محصول یا خدماتتان ندارند به غیر از تبلیغات شما. پس باید با تبلیغاتتان به شناخت بیشتر آن ها از محصولتان کمک کنید.پس اگر بتوانید تبلیغاتی بنویسید که فروشتان را سه برابر کند چه اتفاقی می افتد؟ اگر از روزی که تبلیغ نویس حرفه ای می شوید بتوانید فروشتان را سه برابر کنید، کیفیت زندگی و کسب و کارتان چه تغییری می کند؟

اگر صاحب کسب وکار نیستید:

این مهارت می تواند در تمام بخش های زندگی شما تاثیر گذار باشد.

می تواند برای شما شغل بسیار پردر آمدی داشته باشد چرا که بهترین تبلیغ نویس ها درآمدهای شگفت انگیزی دارند.

 

 

 

 در پایان این وبینار شما هستید که میزان فروش محصولات و خدمات خودتان یا مشتریان خودتان را تنظیم می کنید.

این مهارتی بسیار لذت بخش است که بتوانید متن هایی برای معرفی خودتان، محصولات یا خدماتتان بنویسید که میزان فروش شما را از دو تا پنج برابر بیشتر کند.

یا این که خودتان و برندتان را طوری معرفی کنید که نظر همه به شما جلب شود.

مثالی می زنم:

اگر شما صاحب یک آژانس مسافرتی باشید در معرفی خودتان چه می گویید:

  • من یک آژانس مسافرتی دارم.

یا

  • من به مردم کمک می کنم که دنیا را بگردند.

کدام جذاب تر است؟

این که فروشتان دوبرابر شود یا پنج برابر یا بیشتر یه این بستگی خواهد داشت که تمام جلسات را شرکت کنید و تمرین ها را به دقت انجام دهید و برای ما ارسال کنید.

 

 

به ما قول بدهید که:

  • اگر می خواهید در این وبینار شرکت کنید، حتما زیرساخت هایی برای اضافه شدن حجم فروشتان داشته باشید. یعنی شاید فضای کسب و کارتان طوری باشد که روزانه بتوانید از عهده پاسخگویی به تعداد نفرات محدودی برآیید و اگر ناگهان حجم درخواست ها اضافه شود، نتوانید خدمات خوبی ارائه دهید.
  • از مطالب این دوره در راه درست و با صداقت استفاده کنید. بعضی از مطالب این وبینار باعث می شود که شما بتوانید هر کسی را به انجام هر کاری ترغیب کنید، پس لطفا خارج اخلاقیات از مطالب این وبینار استفاده نکنید.

 

دو تعریف ماندگار از تبلیغ نویسی:

تبلیغ نویس ایده هایی رو به وجود میاره که روح بازاریابی رو شکل می دهد.

با جوهری بر روی کاغذ می تواند طرز فکر کردن، احساس کردن و عمل کردن مردم را تغییر دهد.

از کتاب:

Copywriting made simple

اثر

Tom Albrighton

 

توانایی تبدیل کلمات به طلا مهم ترین مهارتی است که هر کارآفرینی باید یاد بگیرد.

از کتاب:

The ultimate copywriting guide for beginners to advanced

اثر:

Neil Hoechlin

 

 

 

اگر شما محصولی را به مشتریان خود نفروشید، رقیبان ایرانی شما این کار را خواهند کرد، و اگر آن ها هم این کار نکنند، رقیبان خارجی این کار را خواهند کرد.

 

تبلیغ چیست؟

تبلیغ هر نوع محتوایی است که مخاطب را ترغیب به انجام کاری کند. ممکن است این کار، خریدن یک محصول باشد، یا به اشتراک گذاشتن مطلبی یا لایک کردن یک محتوا و یا هر چیز دیگری که مد نظرتان است.

چرا اهمیت دارد؟

چون روی میزان درآمدتان تاثیر مستقیم دارد.

بسیاری از کسب و کارها، با این که محصولات و خدمات بی نظیری ارائه می کنند، فروش کمی دارند، زیرا در اغلب اوقات تنها ملاک قضاوت محصول یا خدمات، فقط تبلیغ است. پس اگر تبلیغ ضعیف باشد، قطعا فروش هم ضعیف خواهد بود. یا این که با یک تبلیغ خوب فروش می تواند بسیار بیش تر باشد.

 

چند نکته بسیار مهم:

 

  • اکثر کسب و کارها بر روی ویژگی های محصول و مزیت هایش بسیار تمرکز می کنند، این در حالی است که چیزی که مشتری از شما خواهد خرید، محصول و خدمات شما نیست، بلکه راه حل یک مشکل است. پس باید به منفعت هایی که محصول یا خدماتتان برای مشتری ایجاد می کند تمرکز کنید. در واقع باید راه حل نهایی و احساس نهایی مشتری از داشتن محصول یا خدمات شما را به وی نشان دهید.

 

  • مهم نیست که کسب و کار شما چیست و آیا محصولات فیزیکی دارید یا دانلودی و یا خدمات ارائه می دهید.

نکته ای که مهم است این است که تمام کسب و کارها به تبلیغات نیاز دارند. و چه بهتر که این تبلیغات بسیار حرفه ای انجام شود و روی فروشتان تاثیر محسوس داشته باشد.

 

یکی از مهم ترین نکات در کسب و کار، صداقت است، یعنی ما با تبلیغ نویسی قرار نیست، در مورد محصولی اغراق کنیم، بلکه می خواهیم به مخاطبان خود در ایجاد درک درست از محصولمان کمک کنیم. پس لطفا در تبلیغ نویسی صداقت را رعایت کنید.

نکته مهم بعدی این است که، برخی از کسب و کارها، محصول یا خدمات جذابی ندارند، دراین حالت، تبلیغ به تنهایی تاثیرگذاری زیادی نخواهد داشت. در این موارد سعی کنید با خدمات جانبی خود، آن محصول را برای مخاطبان جذاب کنید و به خوبی در تبلیغات این نکات را شفاف کنید.

 

دلیل بیشتر خرید های مردم چیست؟

مردم به دو علت عمده خرید خواهند کرد:

  • ترس
  • لذت

معمولا هم تبلیغات موفق یکی از این دو یا هر دوی این موارد را به خوبی نشانه می گیرند. یا لذت داشتن آن محصول و کیفیتی که به زندگی اشان اضافه خواهد کرد را به خوبی مطرح می کنند. یا اتفاقاتی که اگر آن محصول را نداشته باشند، ممکن است برایشان رخ دهد.

شاید سوال خیلی از مخاطبان مدیرتکتاز این باشد که اگر در حال فروش کالایی باشند که رقیبان زیادی دقیقا همان کالا را می فروشند، آیا باز هم تبلیغ نویسی اهمیت دارد؟

جواب مدیر تکتاز به آن ها این است که بله. قطعا تبلیغ نویسی همیشه و برای همه محصولات اهمیت دارد. حتی اگر شما در حال فروش کالایی مانند گوشی تلفن همراه هستید هم باید تبلیغ خوب بنویسید. اتفاقا، مهارت شما بر تبلیغ نویسی  وتکنیک های آن باعث می شود که صفحات محصولات شما با رقیبانتان بسیار متمایز باشد.

 

 

 

 

 

 

نکته پایانی:

به عنوان آخرین نکته با شما دوست عزیز باید به این نکته اشاره کنیم که تنها دلایلی که می تواند باعث شود در این وبینار شرکت نکنید، این است که:

  • فروش بسیار خوبی در کسب و کارتان داشته باشید و نخواهید افزایشش دهید.
  • یا این که همین الان یک تبلیغ نویس حرفه ای باشید.
  • یا این که هیچ تمایلی به پیشرفت نداشته باشید. 

ولی به هرحال اگر تصمیم به شرکت در این وبینار را ندارید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

 

برای دانلود کلیک کنید