شبیه سازی حرکت اسب در صفحه شطرنج با cpp

- شبیه سازی حرکت اسب در صفحه شطرنج با cpp

شبیه سازی حرکت اسب در صفحه شطرنج با cpp

یکی از جالب ترین مساله هایی که در برنامه نویسی Cpp مطرح میشه مساله Knight-tour است که در آن مهره اسب شطرنج باید حرکت خود را از یک نقطه درون صفحه شطرنج شروع کرده با گذشتن از تمام خانه ها فقط و فقط یک بار 64 خانه را طی کند.
در ابتدا ، برنامه حل مسأله – مختصات های درست – را محاسبه کرده و نمایش می دهد و سپس اختیار انتخاب مختصات شروع حرکت را به کاربر می دهد.
تنها در صورتی تمام خانه ها پیموده می شود که حرکت از نقاط خاصی شروع شود و این نقاط همان مختصاتی است که برنامه در ابتدا نشان میدهد.
این برنامه در ویندوز ایکس پی و با کامپایلر بورلند و توربو سی کامپایل شده است.
رمز فایل فشرده 1234 می باشد.

برای دانلود کلیک کنید