نمونه نمره گذاری رورشاخ – نمونه انجام شده تست رورشاخ (نمونه سوم)
تعداد صفحات: 13
نوع فایل: WORD
فایل هدیه:
کارت های رورشاخ (10 کارت)
راهنمای نمره گذاری و تفسیر رورشاخ (55 صفحه)
بخشی از متن فایل:
بخش میان فردی
1- شاخص انزوا : /R=.14 (R=( Bt+Cl+Ge+Ls+2Na/ انزوا
2- علایق میان فردی : H:(H)+Hd+(Hd)=3:3
3–+(Hd):(A)+(Ad) = 2:3 (H)
4-17:4 =H+A:Hd+ Ad
بخش ادراک خویشتن
1- مجموع پاسخهای قرینه شکل و شکل قرینه =1 Fr+rF
2- مجموع پاسخهای بعد شکل =0FD 3- مجموع پاسخهایی که محتوای بیمارگونه دارند MOR=2
4-An=4 و Xy=2
- شاخص خود محور بینی .12 =EI= [3r+(2)/R ]
تحلیل ساختاری
فعالیت عقلی و هوش آزمودنی و جاهطلبی او از پاسخهای زیادی (W) مشخص میشود، تعداد زیاد پاسخهای آزمودنی نیز این هوش بالا و پیشرفت تحصیلی را منعکس میکند.
پاسخ آزمودنی به کل لکه و جزئیات متداول (D) دارای کیفیت چندان خوبی نیست (شاخص صرفهجویی)، این امر بیانگر عقبنشینی آزمودنی در رویارویی با مسائل و غیر واقعبینانه بودن در مسیر کمال است. این سبک آزمودنی با توجه به نسبت اشتیاق او تأیید میشود. این نسبت () نشانه اشتیاق و انتظار بالای او در جهت کمال است ولی واقعیتهای بیرونی و قابلیت خود را به خوبی نمیتواند ارزیابی کند. میزان پایین پاسخهای D میتواند بیانگر فشار روانی آزمودنی و عادات ادراکی نابسنده باشد. میزان کم Dd نیز میتواند نشان دهد که آزمودنی اکثراً به طور معمول با واقعیات روبهرو میشود ولی گاهی اوقات به سبکی غیرمعمول به محیط پاسخ میدهد. این یافته با توجه به درصد شکل نامعمول (% ـ Xu)، آشکار میکند که این سبک نامعمول الزاماً نشانه آسیبشناسی نیست بلکه آزمودنی میتواند دنیای خود را به شیوهای نوین ببیند.
خشم و منفیگرایی و مخالفت آزمودنی در تعداد زیاد پاسخ فضای سفید (S) نمایان میشود. با وجود چرخش زیاد و کیفیت پاسخ نه چندان خوب احتمال خشم و پرخاشگری، برونریزی بالقوه آزمودنی باید مدنظر قرار گیرد. خصوصاً با مقایسه محتوای پرخاشگرانه در برابر همیارانه، مشخص میشود که تعامل فرد با دیگران همراه با خصومت است.
پاسخهای زیاد در شکل (F)، حالت دفاعی شدید و تحت فشار بودن آزمودنی را نشان میدهد. از آنجا که این شاخص بیانگر درجه معنی از احترام به معیارهای محیطی و قدرت به تعویق انداختن عواطف است، حرکات انسانی کم آزمودنی (FM) گواهی بر این ادعاست و تصویری از فردی را نشان میدهد که بروز هیجانی را به گونهای افراطی بازداری کرده و ممکن است نیازهای خود را انکار کند.
پاسخ بالای رنگ بیفام (FC’) و نسبت برابر رنگ با تقدم شکل و رنگ (Fc: CF,C,Cn) نیز همین دیدگاه را از فرد شان میدهند.
فهرست مطالب:
جدول پاسخ های آزمون رورشاخ
تاریخچه فردی
خلاصه ساختاری:
بخش اصلی
بخش اندیشه پردازی
بخش عاطفه
بخش میانجی گری
بخش پردازش
بخش میان فردی
بخش ادراک خویشتن
تحلیل ساختاری