اقدام پژوهی در مورد چگونه توانستم مشکلات ارزشیابی در فضای مجازی را کاهش دهم ؟
اقدام پژوهی در مورد چگونه توانستم مشکلات ارزشیابی در فضای مجازی را کاهش دهم ؟
به صورت کامل و جامع هست می تونید با خرید این فایل ، به صورت فایل ورد و قابل ویرایش دریافت کنید .
قسمتی از اقدام پژوهی ؛ ????
مرحله نتیجه گیری :
نتیجه گیر ی
محیطهـای یادگیری مجـازی امکانات و قابل یتهای متنوعی دارند که از یک سو میتوان با استفاده از آنها، شیوهها و راهبردهای مؤثری را برای ارزشیابی واقعی از آموختههای دانشآموزان به کار گرفت و از سوی دیگر قابل استفاده بودن این امکانات و ابزارها برای معلم و دانشآموزان و نیز اعتبار نتایج ارزشیابی حائز اهمیت است. منظور امکانا تی هستند که با توجه به شرایط امروز به لحاظ سرعت، پهنای باند، امکانات سختافزاری دانشآموزان و معلم با آنها همخوانی دارند .
بدون شک، ارزشیابی فرایندی مداوم و جز جدانشدنی برنامههای آموزشی حضوری و مجازی، و حلقه اتصال همه عوامل یک برنامه آموزشی )درونداد، فرایند و برونداد( به حساب میآید. اجرای درست ارزشیابی را میتوان کار هنرمندانه معلم دانست. لذا معلمان باید میزان درک و فهم، حس قضاوت و تفکر انتقادی یادگیرندگان را برانگیزند تا آ نها نی ز در حل مشکلات واقعی جهان خود توانا شوند ارزشیابی چه در آموزش حضور ی و چه در آموزش مجازی در خدمت آموزش قرار میگیرد و باعث میشود، جریان تدریس و یادگیری بر اساس فرایندمحوری تنظیم شود، نه محصولمحور ی. چون هدف اندازهگیری کیفیت یادگیری است، نه کمیت یادگیری.
محیطهای یادگیری مجازی ظرفیتهای متنوعی برای بسط مهارتهای مشارکتی، تفکر انتقادی، خلاقیت و مهارتهای مدیری تی و برنام هریزی دارند. لذا شیو ههای ارزشیابی متناسب با ای ن محیط ب اید علاوه بر یادگیری موضوعی، ا ین مهارتها را نیز ارزشیابی کند. فناور یهای جدید به همان اندازه که به بهبود یادگیری کمک میکنند، قادرند فرایند ارزشیابی را به سمت واقعی و اصیلشدن سوق دهند.
محیطهای یادگیری مجازی تلاش میکنند ارزشیابی را در کنار فرا یند آموزش و یادگیری ب بینند و آنها را مکمل یکدیگر تلقی کنند. )سراجی، فرهاد ) 1393((.