دانلود پیشنهاد ارزشیابی پیام های آسمان دوره ی راهنمایی
دانلود پیشنهاد ارزشیابی پیام های آسمان دوره ی راهنمایی
فرمت فایل (word) و قابل ویرایش
تعداد صفحات 2 صفحه
قسمتی از مجموعه
شیوه ی ارزشیابی پیام های آسمان دوره ی راهنمایی
1-ارزشیابی درس پیام های آسمان در دوره ی راهنمایی در دو قالب ((ارزشیابی مستمر)) و ((ارزشیابی پایانی )) انجام می گیردو از معدل نمرات این دو ارزشیابی به دست می آید.
2-ارزشیابی مستمر 60درصد نمره وارزشیابی پایانی 40 درصد نمره نمره را تشکیل می دهد.
3-درارزشیابی مستمر باید بیشتر به مهارت ها توجه شود وجنبه ی کیفی وتوصیفی داشته باشد؛زیرا ارزشیابی مستمر یک ارزشیابی سازنده وتکوینی است ومی تواند در خدمت ارتقای کیفی ،یاد گیری قرار گیرد.
4-روش ارزشیابی مستمر : دبیر در برگه ای ثبت ا رزشیابی،میزان یادگیری هر دانش آموز وانجام فعالیت آموزشی او را می نویسد ونظر خود را ابراز می کند. متناسب با فعالیت های انجام شده،میزان یادگیری دانش آموزان را تبدیل به ابزار کمی می کند و به صورت نمره ارائه می دهد .
5- ارزشیابی پایانی دارای آزمون کتبی است. در این آزمون میزان یادگیری،محتوای آموزشی مورد ارزیابی قرار می گیرد. سؤال های آزمون باید توزیع منا سبی از سطوح یادگیری را در بر گیردو به سطوح بالاتر توجه بیشتری کند. درک مفاهیم ، کاربرد آنها، قدرت تجزیه وتحلیل، ترکیب، مقایسه ، تطبیق توانایی ، استدلال وداوری از اهم سطوحی است که با ید به آن توجه شود.
براساس راهنمای تدریس- نمره ی مستمر 12 ونمره ی پایانی 8 باید اجرا شود.
1- برای فعال بودن دانش آموز در جریان تدریس 2 نمره درنظر گرفته شود.
2- برای انجام فعالیت های کلاسی درجریان تدریس3 نمره در نظر گرفته شود.
3- برای هر پاسخ به پرسش های پایان درس توسط دانش آموز3 نمره در نظر گرفته شود.