امپرسیونیسم و پست امپرسیونیسم
توضیحات
این تحقیق مربوط درس معماری جهان، برای رشته های معماری و هنر می باشد.
این درس تخصصی رشته معماری ویژگی های هنرو معماری دوره های مختلف تاریخ، از زمان جهان باستان تا جهان مدرن و سوپر مدرن را به تفضیل شرح و توضیح می دهد.
یکی از دوره های مهم هنری در طول تاریخ، دوره پیدایش سبک امپرسیونیسم، نئوامپرسیونیسم و سپس پست امپرسیونیسم می باشد که تاثیر به سزایی در پیدایش دوره های مهم هنری بعدی ازجمله هنرو معماری مدرن داشته است.
در این تحقیق به گرداوری علل پیدایش این دوره هنری، ویژگی های مهم این سبک و معرفی بزرگترین هنرمندان این سبک هنری و آثارآن ها پرداخته شده است.
همچنین تصاویر و عکس هایی از مهم ترین و برجسته ترین آثار نقاشی و مجسمه سازی این هنرمندان بزرگ آورده شده و مفاهیم و فلسفه و داستان های مربوط به این آثار شرح و توضیح داده شده است.
در ادامه برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با محتوای این مقاله فهرست مطالب و همچنین مقدمه آن قرار داده شده است تا بتوانید با آگاهی و اعتماد بیشتر برای خرید و دانلود فایل اقدام نمایید.
توجه: برای این مقاله یک فایل پاورپوینت نیز آماده شده که می توانید همراه با فایل word دانلود و استفاده کنید.
_______________________________________________________________________
فهرست مطالب
مقدمه………………………………………………………………………………………….. 1
علت پیدایش هنر امپرسیونیسم…………………………………………………………… 2
تاریخچه و چگونگی شکل گیری سبک هنری امپرسیونیسم……………………………. 10
ویژگی های سبک هنری امپرسیونیسم……………………………………………………15
مهم ترین ویژگی های سبک هنری امپرسیونیسم………………………………………..19
فلسفه امپرسیونیستی…………………………………………………………………….. 20
هنرمندان این سبک……………………………………………………………………….. 21
کلود مونه…………………………………………………………………………………….. 22
برخی آثار کلود مونه…………………………………………………………………………. 25
امپرسیون……………………………………………………………………………………. 25
غروب امپرسیونیستی……………………………………………………………………….. 27
یک مکان، دو نقاشی…………………………………………………………………………. 29
سفری به اِتروتا………………………………………………………………………………. 30
شهر اتروتا……………………………………………………………………………………. 30
نیلوفرهای آبی(نین فناها)………………………………………………………………….. 33
بانویی با چتر آفتابی…………………………………………………………………………. 35
نئوامپرسیونیسم……………………………………………………………………………. 36
پست امپرسیونیسم………………………………………………………………………… 36
پل سزان……………………………………………………………………………………… 39
مقایسه یک اثر پل سزان با اثر مونه………………………………………………………. 42
معرفی تعدادی از آثار پل سزان……………………………………………………………. 45
پرتره شوکه………………………………………………………………………………….. 45
لاله ها وسیب ها…………………………………………………………………………….. 47
پیک نیک……………………………………………………………………………………… 48
پرتره نقاش ازخود…………………………………………………………………………… 50
مون سنت ویکتوآر…………………………………………………………………………… 52
ورق بازان…………………………………………………………………………………….. 54
طبیعت بی جان با سیب و پرتقال…………………………………………………………… 56
ونسان ون گوگ………………………………………………………………………………. 58
سیب زمینی خورها………………………………………………………………………….. 59
تک چهره خود با کلاه نمدی خاکستری………………………………………………………. 62
گلهای آفتابگردان………………………………………………………………………….. 65
گلهای طلایی…………………………………………………………………………………. 66
تراس کافهای در شب………………………………………………………………………. 68
گاری آبی رنگ………………………………………………………………………………… 70
اتاق خواب……………………………………………………………………………………. 71
صندلیهای خالی……………………………………………………………………………… 72
زن آرلی………………………………………………………………………………………. 74
درختان سرو…………………………………………………………………………………. 76
شب پر ستاره………………………………………………………………………………… 78
پل گوگن……………………………………………………………………………………… 80
ترک اروپای متمدن………………………………………………………………………….. 81
ویژگی کار گوگن……………………………………………………………………………… 81
مجسمه سازی در دوره امپرسیونیسم……………………………………………………… 87
آگوست رودن……………………………………………………………………………….. 87
نتیجه گیری………………………………………………………………………………….. 95
منابع………………………………………………………………………………………….. 97
مقدمه
همگان می دانند نقاشی که شاخه ای از هنر های تجسمی است که دارای سبک ها و شیوه ها مختلفی از جمله رئالیسم، امپرسیونیسم و … است. شناخت و بررسی این سبک ها کمک بسزایی در بالا بردن توانایی های عقلی و عملی افراد خواهد داشت. هدف از بررسی سبک امپرسیونیسم شناخت تاریخچه آن است که دریابیم این دوره هنری از چه قرنی بوجود آمده و از کجا سرچشمه گرفته و به کجا ختم می شود. امپرسیونیسم مهمترین پدیده هنر اروپایی در سده ی نوزدهم و نخستین جنبش سبک های نقاشی است. امپرسیونیسم مکتبی است که به سبب برخی نظرات مشترک و به منظر و عرضه مستقل آثارشان در کنار هم قرار گرفته اند. هسته اولیه این جنبش را منه، رنوآر، سیلی شکل دادند. این هنرمندان با چند تن از هنرمندان دیگر گروهی را تشکیل دادند که به آنها انجمن بی نام هنرمندان نقاشی، پیکره ساز و چاپگر گویند و همگی نمایشگاهی به منظور نمایش سبک جدید خود برگزار کردند. در همین نمایشگاه عنوان یکی از نقاشی های منه (امپرسیون : طلوع آفتاب) بهانه ای شد که لویی لورا – روزنامه نگار نشریه ی ساری واری- آنان را به مسخره(امپرسیونیست) خواند این عنوان از سوی اعضای گروه پذیرفته شد و این نام ماندگار شد.
منظور از مطالعه و تحقیق این شیوه آشنایی با سبک ها و روش کار آنهاست که ما به خلاصه ای از شیوه ی کار امپرسیونیسم در اینجا اشاره کردیم.
هنر بطور کلی، قدرتمند ترین شیوه ی بیانی است که انسان بوجود آورده است تا از طریق آن درباره ی جهان، انسان یا درون خود مفهومی را بیان کند. آثار هنری نتیجه و احساس بشر هستند و احساسات و ادراکات او را نسبت به جهان نمایان می کند.