پاورپوینت مسکن و الگوهای مسکن شهری

- پاورپوینت مسکن و الگوهای مسکن شهری

پاورپوینت مسکن و الگوهای مسکن شهری

  • عنوان: مسکن و الگوهای مسکن شهری
  • فرمت: پاورپوینت
  • تعداد اسلاید: 40 اسلاید
  • قابلیت ویرایش: دارد

 

 

  • پاورپوینت مسکن و الگوهای مسکن شهری دارای 40 اسلاید است و در آن به بررسی مفاهیم مسکن و سکونت و ارزشیابی آن و بررسی الگوهای مختلف خانه و مسکن شهری پرداخته شده است. فهرست مطالب، قسمت هایی از محتوای پاورپوینت و پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را در ادامه مشاهده می نمایید.
  • فهرست:
    مقدمه
    1-مفاهیم مسکن و سکونت
    1-1-خانه نماد سکونت
    1-2-1-خانه و خانواده
    1-2-2-خانه و جامعه
    1-3-خانه زادگاهی
    2-ارزشیابی
    2-1-ارزشیابی خانه و محل سکونت
    2-2-نحوه نگرش به خانه و محل سکونت
    2-3-رفتار
    2-4-قلمروها
    3– تحولات فرم ها و الگوهای خانه سازی
    3-1-1- خانه های تک واحدی مستقل
    3-1-2- خانه های حیاط مرکزی
    3-1-3- خانه های شهری
    3-2-الگوی خانه های شهری
    3-2-1-خانه های شهری نیم طبقه
    3-2-2-خانه های شهری رشته ای
    3-2-3-خانه های شهری کم عرض
    3-2-4-مجموعه های مسکونی اشتراکی
    3-2-4-1-آپارتمان های بلند و برج های مسکونی
    3-2-4-2-آپارتمان های با دسترسی مرکزی
    3-2-4-3-مجتمع های مسکونی جمعی
    3-2-4-4-مجتمع های مسکونی با ارتفاع متوسط
    3-2-4-5-ساختمان های چند عملکردی
    3-3-مسکن حداقل
    4-نتیجه گیری
    فهرست منابع و ماخذ
  • قسمت هایی از محتوای پاورپوینت مسکن و الگوهای مسکن شهری
    ساختن خانه و بنای معمارانه یکی از راه های برقراری ارتباط با محیط پیرامون است. از این طریق انسان درک عمیق و پر معنی که از خانه به دست آورد را در قالب معماری خانه اش نشان می دهد. خانه قبل از کارکرد معمولی اش برای انسان نماد و سمبل همین دریافت ها از جهان بوده است.
    به یک تعبیر خانه به ما کمک می کند که موقعیت خود را در جهان پیدا کنیم. مرکزی است که ما از آن هر چیزی را شروع می کنیم راهی است که ما زندگی مان را در این جهان نظم می دهیم این نظم ذهنی نه تنها فضایی است بلکه دنیایی است.
    رضایت ما از محل سکونتمان در درجه اول زمانی حاصل می شود که آن چه که تمایل داریم را بتوانیم انتخاب نماییم. رضایت ما در این است که بتوانیم اولویت هایمان را به راحتی انتخاب نماییم و برآورده سازیم اما اینکه دقیقاً چه نوع خانه ای ما را ارضا می کند و چه عواملی اولویت ها و انتخاب های ما را تشکیل می دهد، به عواملی متعددی بستگی دارد.
    عوامل تأثیر گذار شامل عوامل شخصی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و فیزیکی، الگوی فضا را شکل می دهند و تجسم می بخشند. علاوه بر اینها، این عوامل بر نگرش، نوع و شکل رفتارها و در نهایت تلقی ما از رفاه، آسایش و تنش تأثیر می گذارند. بنابراین الگوی فضا و ارزشیابی و استنباط ما، رابطه ای دوسویه و متقابل با یکدیگر قرار می گیرند و از یکدیگر متأثر می شوند.
    مجموعه های مسکونی اشتراکی
    این مجموعه ها برای اولین بار در دانمارک به وجود آمدند، این مجموعه ها علاوه بر مسائل امنیتی، خدمات رسانی به ساکنان را نیز انجام می دادند. واحدهای این مجموعه ها مانند یک خانواده بزرگ و یا یک قبیله بودند، با این تفاوت که عضویت در این مجموعه ها داوطلبانه بود و اداره آن ها گروهی انجام می شود.
    مجموعه های مسکونی اشتراکی طی مراحلی در ارتفاع شکل گرفتند و در قالب آپارتمان نشینی (آپارتمان های بلند و برج های مسکونی و آپارتمان های با دسترسی مرکزی) و مجتمع های مسکونی (مجتمع های مسکونی با ارتفاع متوسط و مجتمع های مسکونی جمعی) و ساختمان های چند عملکردی ایجاد شدند….

 

برای دانلود کلیک کنید