دانلود پاورپوینت در باره ی مراحل پنجگانه آزمون عملکرد
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : .ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 25 اسلاید
نمونه متن :
مراحل پنجگانه آزمون عملکرد:
- نوشتن هدف یادگیری به شیوه ی عملکرد
- نوشتن ملاک ها و یا شواهد یادگیری عملکرد
- نوشتن تکلیف سنجش
- نوشتن مسأله یا بافت در تکلیف
- پیش بینی لوازم و تجهیزات احتمالی برای تکلیف
- نوشتن شیوه ی انجام تکلیف
- نوشتن راهنمای توصیف عملکرد و خودسنجی
- بازنگری کلیه ی مراحل
1-نوشتن اهداف یادگیری آزمون عملکرد:
- الف-طبقه بندی هدف های یادگیری(دانش-استدلال-مهارت-تولیدات)
یادگیری تغییرات نسبتاً پایدار در رفتار یادگیرنده در اثر تجربه
- حوزه ی دانش- به اطلاعات جزیی و کلی در مورد واقعیت ها و روش ها ،روابط میان عناصر یک ساخت کلی ، چگونگی انجام کارها و مهارت های مربوط به موضوعات اشاره دارد.
- حوزه ی استدلال: توانایی معنا دادن به امور و استخراج منطقی نتایج از واقعیت ها و اصول کلی یا وارسی منطقی نتایج از واقعیت ها اشاره دارد . استدلال در حل مسأله نقش بسیار مهمی ایفا می کند .
- حوزه ی مهارت ها: به اجرای سلسله مراتب یک عمل یا به کار بستن دانش و استدلال در یک فعالیت معین اشاره دارد.
- حوزه ی تولید: به آفریدن یک محصول ، آفریدن دانش جدید به همراه تحلیل دانش و واقعیت ها ، خلق یک راه حل و مهارت و الگو اشاره دارد.
مراحل عملیاتی طراحی یک آزمون عملکردی
- 1-نوشتن هدف یادگیری
- هدف یادگیری مفاهیمی است که شما تصمیم دارید دانش آموزان در ارتباط با یک یا چند درس آنها یاد بگیرند
- هدف یادگیری ریاضی برای آزمون عملکردی کتبی
- از دانش آموز انتظار می رود :
- عملیات ضرب انواع کسرهای متعارفی را انجام دهد.
- مفهوم کسر متعارفی را درک کرده و از آن برای حل مساله استفاده کند.
- هدف یادگیری فارسی برای آزمون عملکردی کتبی
- از نشانههای (چـ و چ ) برای جمله نویسی استفاده کند.
- با صدای (چـ و چ) کلمه و جمله بنویسد
- هدف یادگیری درس علوم برای آزمون عملکردی موقعیتی
- انتظار می رود دانش آموز:
- از دماسنج برای تعیین دما استفاده کند.
- مفهوم علل دما را توضیح دهد و از آنها برای تشخیص استفاده کند.