پروژه ی مرمت ( خانه ی داروغه – مشهد )

- پروژه ی مرمت ( خانه ی داروغه – مشهد )

پروژه ی مرمت ( خانه ی داروغه – مشهد )

پروژه مرمت خانه داروغه اثر باستانی ( اطلاعات کامل همراه پاورپوینت) پاورپوینت پروژه مرمت خانه داروغه

خانه داروغه مربوط به دوره قاجار و در شهر مشهد خیابان نواب صفوی، راسته حوض مسگران، کوچه داروغه واقع شده است. 118اسلاید

این اثر در اواخر دوره قاجار به دستور یوسف خان هراتی، داروغه مشهد در مساحت حدود یک هزار و ۱۰۰ مترمربع احداث گردید. خانهٔ داروغه مشهد به لحاظ فرم و شکل معماری به شیوه مرسوم خانه‌های تاریخی ایران (سه طرف ساخت) بنا شده است و عناصر معماری آن، به ویژه طرح تراس پله‌های دوطرفه و تزئینات، نشان از الگوبرداری از طرح‌های معماری روسی دارد. این بنای تاریخی در سال ۱۳۹۱ توسط شهرداری منطقه و شرکت عمران و مسکن‌سازان ثامن با اعتبار ۳۷ میلیارد ریال خریداری شده و مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت؛ و در سال ۱۳۹۴ به بهره‌برداری رسید.

 

دانلود پاورپوینت مرمت خانه داروغه

مرمت خانه داروغه مشهد

شهر مشهد بنا به قدمت و اهمیتی که دارد دارای آثار مختلفی از جمله خانه هایی با معماری برتر  آثار باستانی و مقبره ها و … می باشد که این موارد این شهر را بیشتر مورد توجه قرار داده اند و از این جهات میتوان گفت مشهد تنها یک شهر زیارتی نیست و ابعاد و جنبه های این شهر منحصر به یک نقش زیارتی نمیشود بلکه دارای آثار ارزشمندی نیز می باشد که خانه داروغه یکی از این نمونه ها می باشد . خانه داروغه در اواخر دوران قاجار ساخته شده است و از این جهت عناصر بکار گرفته در این برهه از زمان را میتوان بر کالبد این بنا مشاهده نمود .

پاورپوینت کامل مرمت خانه داروغه مشهد

خانه تاریخی داروغه به دستور محمد یوسف خان هراتی که اواخر دوره قاجار آخرین داروغه مشهد بوده ساخته شده است و به عنوان منزل شخصی توسط این فرد مورد استفاده قرار داشته است , این خانه بنا به اهمیت تاریخی و معماری اسلامی ایرانی ای که دارد در سال های متمادی پابرجایی آسیب هایی بر کالبد آن وارد شده است که نیازمند ترمیم و مرمت بوده است که در سال های گذشته طرح مرمت خانه داروغه مشهد در دستور کار قرار گرفت و این طرح قسمت هایی از خانه مرمت و بازسازی شد که در این رابطه در پاورپوینت ارائه شده اطلاعات بیشتری وجود دارد که در ادامه میتوانید این فایل ۱۲۰ اسلایدی را بصورت رایگان دانلود نمایید .

سر فصل های پروژه مرمت خانه داروغه

  • فصل اول : شناخت
  • فصل دوم : آسیب شناسی
  • فصل سوم : مرمت و احیا
  • فصل چهارم : تصاویر

 

برای دانلود کلیک کنید