پاورپوینت درباره IIS

- پاورپوینت درباره  IIS

پاورپوینت درباره IIS

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

 

دسته بندی: Powerpoint

 

نوع فایلppt (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد اسلاید: 19 اسلاید

 قسمتی از متن فایل دانلودی

مقدمه

IIS چیست؟

سرویس IIS که مخفف Internet Information Services می باشد و یک سرور برای کنترل کردن محتویات و دسترسی به سایت های وب یا ftpشما بر روی هارد ایجاد می کند

برای مثال هنگامی که شما می خواهید سایتتان را منتشر کنید قبل از upload کردن آن می خواهید آن را آزمایش کنید و اگر با aspطراحی می کنید قبل از نصب Visual Studio.Net بهتر است این سرویس را نصب کنید و گرنه مشکلاتی را برای شما به همراه خواهد داشت .

پیکربندی IIS با رعایت مسائل امنیتی

اغلب سازمان های دولتی و خصوصی در کشور، دارای وب سایت اختصاصی  خود در اینترنت می باشند . سازمان ها و موسسات برای ارائه وب سایت ، یا خود امکانات مربوطه را فراهم نموده و با نصب تجهیزات سخت افزاری و تهیه پهنای باند لازم،  اقدام به عرضه سایت خود در اینترنت نموده و یا از امکانات مربوط به شرکت های ارائه دهنده خدمات میزبانی استفاده می نمایند . وجه اشتراک دو سناریوی فوق و یا سایر سناریوهای دیگر، استفاده از یک سرویس دهنده وب است.

بدون تردید سرویس دهنده وب یکی از مهمترین نرم افزارهای موجود در دنیای اینترنت محسوب می گردد کاربرانی که به سایت یک سازمان و یا موسسه متصل  و درخواست اطلاعاتی را  می نمایند ، خواسته  آنان در نهایت در اختیار سرویس دهنده وب  گذاشته می شود . سرویس دهنده وب، اولین نقطه ورود اطلاعات  و آخرین نقطه خروج اطلاعات از یک سایت  است . بدیهی است نصب و پیکربندی مناسب چنین نرم افزار مهمی ، بسیار حائز اهمیت بوده  و تدابیرامنیتی خاصی را طلب می نماید .در ادامه  به بررسی  نحوه پیکربندی سرویس دهنده وب IIS در شبکه های مبتنی بر ویندوز با تمرکز بر مسائل امنیتی ، خواهیم پرداخت.

IIS(Internet Information services) ، یکی از سرویس دهندگان وب است  که از آن برای برای نشر و توزیع سریع محتویات مبتنی بر وب ، برای مرورگرهای استاندارد استفاده می شود . نسخه پنج IIS ، صرفا” برای سیستم های  مبتنی بر ویندوز 2000 قابل استفاده است . نسخه های ویندوز 2000 Serverو   Advanced serverبمنظور نصب IIS، مناسب و بهینه می باشند . نسخه پنج برای  استفاده در نسخه های قدیمی ویندوز طراحی  نشده است . امکان نصب IIS نسخه پنج ،  بهمراه ویندوز Professional نیز وجود داشته  ولی برخی از امکانات آن نظیر : میزبان نمودن چندین وب سایت ، اتصال به یک بانک اطلاعاتی ODBC و یا محدودیت در دستیابی از طریقIP   در آن لحاظ نشده است . نسخه پنج IIS ، سرویس های  WWW ، FTP، SMTP و NNTP را ارائه می نماید . سه نرم افزار و سرویس دیگر نیز با IIS در گیر می شوند

برای دانلود کلیک کنید