دانلود پروژه زیست شناسی سلولی مولکولی

- دانلود پروژه زیست شناسی سلولی مولکولی

دانلود پروژه زیست شناسی سلولی مولکولی

دانلود پروژه زیست شناسی سلولی مولکولی در 16 اسلاید

پاورپوینت

 

 

لیزر LASER

لیزر LASER کلمه لیزر (LASER) از حروف اول کلمات Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation گرفته شده است . در واقع لیزر منبع نوری است که نور بینهایت خالص (فقط با یک طول موج )تولید میکند . نور سفید ترکیبی از از رنگها (قرمز-نارنجی-زرد-سبز-آبی-نیلی-بنفش) با طول موچ ۴۰۰ تا ۷۰۰ نانومتر است که با چشم قابل رویت است در حالیکه نور مادون قرمز (طول موج بالای ۷۰۰ نانومتر) و فوق بنفش (طول موج ۱۰۰ تا ۴۰۰ نانومتر)را با چشم نمیتوان دید. بنابراین لیزر ؛ تشعشع تولید شده توسط تقویت کننده های نوری میباشد که در طیف های مختلف از مادون قرمز تا فوق بنفش آن در پزشکی کاربرد دارد. پس نور لیزر مادون قرمز و فوق بنفش را با چشم نمیتوان دید.

کاربرد لیزر در پزشکی

 لیزرهای دی‌اکسیدکربن، یون آرگون و Nd:YAG، لیزرهای بیومدیکالی هستند که به کرات در کلینیک و بالین استفاده می‌شوند.
 لیزر دی‌اکسیدکربن به عنوان چاقوی کوچک جراحی بسیار کاربرد دارد. از دلایل انتخاب این لیزر به این عنوان، می‌توان به دلایل زیر اشاره کرد: 1) میزان پخش آن به بافت‌های اطراف حداقل است، 2) جذب آن در آب عالی است، 3) تبخیر آن در بافت‌های نرم، سریع انجام می‌شود و 4) تخریب بافت‌های اطراف ناشی از آن، قابل اغماض است. کاربرد این نوع لیزر، اگر به صورت صحیح انجام شود، انرژی آن می‌تواند دقیقا به بافت هدف برسد و آسیبی هم به بافت‌های سالم اطراف نرساند. به طور مثال، این نوع لیزر لخته شدن رگ‌های خونی را با قطر کمتر از 5 میلی‌متر امکان‌پذیر می‌سازد.
لیــزر یــون آرگـــون
 لیزر یون آرگون، به طور اولیه برای فوتوکوآگولاسیون عروق کوچک در رشته‌های تخصصی پوست و چشم به کار می‌رود و اثرات آن روی بافت‌های نرم، غیرقابل پیش‌بینی است. طول موج این لیزر میان 488 تا 514 نانومتر برآورد شده و اشعه آن به رنگ آبی- سبز دیده می‌شود. این نوع لیزر، کاربرد کمی در درمان‌های برونکوسکوپی دارد (نسبت به دیگر لیزرهای رنگی pump که برای درمان‌های photo derivative به کار می‌رود)…………………………………………………………………….
 
 
 
 
دانلود پروژه زیست شناسی سلولی مولکولی,زیست شناسی سلولی مولکولی,سلول های مولکولی,لیــزر یــون آرگـــون,کاربرد لیزر در پزشکی,لیزر, LASER

برای دانلود کلیک کنید