ژیاردیاز

- ژیاردیاز

ژیاردیاز

عنوان: ژیاردیاز

قالب بندی: WORD

تعداد صفحات: 14

این تحقیق در مورد عفونت ژیازدیاز می باشد و در مورد تعریف ، عوامل ، پیشگیری ، درمان و دیگر نکات مهم این بیماری بحث می کند.

مقدمه

ژیاردیاز (Giardiasis) یک عفونت تک یاخته ای روده باریک است که توسط ژیاردیا لامبلیا ایجاد می‏شود و اغلب بدون نشانه بالینی است اما می‏تواند به صورت اسهال حاد یا مزمن تظاهر نماید. به دلیل آنکه تعداد زیاد انگل در عمل جذب ویتامین‏های محلول در چربی و چربیها اختلال ایجاد می‏کند در عفونتهای شدید ممکن است استئاتوره، کم خونی، ضعف و کاهش وزن مشاهده گردد. 

ژیاردیـا لامبلیــا (دئودنالیس) یکـی از پاتوژن‌هـای تک‌یاخته‌ای مهم است که در طبقه بندی جزو تاژک داران روده‌ای قرار می‌گیرد. این انگل انتشار جهانی داشته، شیوع آن حدود ۲۰۰ میلیون نفر در دنیا تخمین زده می شود.

تعریف

ژیاردیاز یک عفونت است که بر روده کوچک، ناشی از انگل میکروسکوپی به نام ژیاردیا است. ژیاردیازیس از طریق تماس با افراد مبتلا با خوردن غذا یا آشامیدنی آلوده و آب آلوده منتقل می شود. با توجه به مرکز پزشکی وکسنر در دانشگاه ایالتی اوهایو، این شایع ترین علت عفونت های انگلی در ایالات متحده است. ژیاردیازیس معمولا در کشورهای در حال توسعه که پرجمعیت هستند و عدم وجود شرایط بهداشتی و کنترل کیفیت آب رخ میدهد

مهمترین علایم بیماری به ترتیب شیوع شامل:

اسهال، سستی، نفخ شکم، دفع مدفوع چرب و بد بو، کرامپ های شکمی، تهوع، بی اشتهائی، کاهش وزن، استفراغ، تب، کهیر و یبوست می باشند.

عواملی که باعث افزایش احتمال این عفونت می شوند،عبارتند از :

زندگی در محیط های شلوغ و غیر بهداشتی(که در مورد کودکان مهمد کودک بسیار مهم است)،آب آشامیدنی غیر استاندارد ، کاهش اسید معده و رعایت نکردن بهداشت فردی . از خوردن غذای پخته نشده خودداری کنید .

در هنگام مسافرت و گردش خارج از منـزل از مصرف آب های غیـربهداشتی حتی بـرای شستشو خودداری کنید .

فهرست مطالب

مقدمه
تعریف
اتیولوژی
اپیدمیولوژی
نشانه ‏های بالینی
شکل مزمن(سندرم سوء جذب)
پیشگیری
علائم
زمان بروز علائم
چقدر طول می کشد؟
چگونه منتشر می شود؟
چه کسی در معرض خطر است؟
چه کنم اگر شک به ابتلای آن را داشته باشم؟
تشخیص
درمان
نتیجه گیری
منابع

برای دانلود کلیک کنید