پاورپوینت در مورد استراتژی های رقابتی مایکل پورتر
نام فایل : استراتژی های رقابتی مایکل پورتر
فرمت : .ppt
تعداد صفحه/اسلاید : 70
حجم : 8547 کیلوبایت
موضوع :استراتژی های رقابتی مایکل پورتر
فرایند جهانی شدن، به وجود آمدن سازمان تجارت جهانی و یکپارچگی بازارهای جهانی، پیشرفتهای سریع و بنیادین تکنولوژیک، پیشرفت های جدید در زمینه فناوری اطلاعات، افزایش تغییرات سریع در الگوهای مصرف و تقاضا، تبیین کنترل های آلودگی محیط زیست و حفظ منابع انرژی، کمبود منابع و هزینههای بالای آنها، چالشهایی هستند که بنگاهها و صنایع مختلف در عرصه تجارت و فعالیتهای اقتصادی با آن روبرو هستند و ادامه حیات آنها، منوط به تصمیم گیری درست و به موقع در برابر این تغییرات است.
*
در این میان، فرایند جهانی شدن و گسترش بازارهای مصرف و نیز افزایش تعداد رقبا و شدت رقابت، باعث اهمیت بخشیدن به مفاهیمی مانند رقابتپذیری شده است.این امر موجب گردیده تا بنگاهها، صنایع و کشورهای مختلف در جهت ارتقای رقابتپذیری خود به شناسایی عوامل مؤثر بر رقابتپذیری و تقویت آنها تلاش کنند. بسیاری از محققان جهت توجیه و تفسیر رقابتپذیری و عوامل مؤثر بر آن، نظریه و مدلهایی را عرضه داشتهاند و عوامل مؤثر بر رقابتپذیری را دسته بندی کرده و در قالب مدلهایی ارائه کرده اند.
*
*
*
در برخی منابع استراتژی و اهداف را مترادف معنی میکنند و لیکن این دو گرچه روابط متقابل دارند اما یکی نیستند
اهداف ———> نتایج نهایی را در پی دارد
استراتژی ——–> هم نتایج نهایی و هم وسایل نیل به اهداف را شامل می شود
*
در نتیجه :
فرایند تعیین اهداف بنیادی بلند مدت، اتخاذ شیوه کارو تخصیص منابع لازم برای تحقق این اهداف را استراتژی گویند
*
*
*
….