طرح درس و روش تدریس علوم هفتم، فصل10: گرما و بهینه سازی مصرف انرژی

- طرح درس و روش تدریس علوم هفتم، فصل10: گرما و بهینه سازی مصرف انرژی

طرح درس و روش تدریس علوم هفتم، فصل10: گرما و بهینه سازی مصرف انرژی

در این فصل، دانش آموزان ابتدا به اهمیت دما در حیات جانداران می‌پردازد؛ سپس آموزش مفهوم دما و دماسنجی را پیگیری می‌کند.

در این مبحث به نحوه مدرّج کردن دماسنج و این موضوع که با حس لامسه نمی‌توان مقدار دمای اجسام را تشخیص داد، پرداخته می‌شود.

در ادامه، آموزش مفاهیم گرما، دمای تعادل و انتقال انرژی از جسم گرم به سرد و دیدگاه میکروسکوپ مطرح می‌شود و روش انتقال گرما یعنی؛ رسانش، همرفت و تابش بیان می‌گردد…

در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 13 صفحه ای آورده شده است. این فایل در دو قالب ورد و پی دی اف تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.

اهداف درس: دانش آموز…

نحوه انجام آزمایش گرما و سرما در محیط پیرامون را بتواند درک کند.
با تاثیرگرما و سرما در محیط و کره زمین آشنا شود.
روش گرم نگه داشتن منزل و عایق بندی ساختمان در نواحی سردسیر وگرم سیر تحقیق کند.
تاثیر گرما و سرما بر گیاهان و جانوران را توضیح دهد.
از نحوه انتقال گرما آگاهی داشته باشد.
با بررسی دماسنج فعالیت‌های عملی انجام دهد. 

  هدیه این محصول : طرح درس علوم هفتم، درس سفره سلامت – طرح درس مبحث یاخته و سازمان بندی آن

برای دانلود کلیک کنید