دانلودفایل آموزشی آشنایی با نسل جدید توالی یابی ngs(دستگاههای تعیین توالی نسل سوم)

- دانلودفایل آموزشی آشنایی با نسل جدید توالی یابی ngs(دستگاههای تعیین توالی نسل سوم)

دانلودفایل آموزشی آشنایی با نسل جدید توالی یابی ngs(دستگاههای تعیین توالی نسل سوم)

دانلودفایل آموزشی آشنایی با نسل جدید توالی یابی ngs(دستگاههای تعیین توالی نسل سوم)فرمتword

 

9صفحه همراه باتصویر

تفاوت نسل دوم توالییابیngs با نسل سوم تعیین توالی چیست

 در تکنیکهای نسل دوم، قبل از تعیین توالی، برای بدست آوردن شدت سیگنال بیشتر، مرحله تکثیر بواسطه PCR انجام میشود اما در نسل سوم از دستگاههای توالییاب، این مرحله صورت نمی گیرد و بطور مستقیم یک قطعه DNA تک رشته در حین سنتز تعیین توالی می گردد. این امر می تواند منجر به حذف خطاها به هنگام همانندسازی شود. در نتیجه این تکنیکها بسیار ساده تر و ارزان تر از روشهای قبلی می باشند که شامل:

توالی یاب ینسل آینده (NGS) : آموزش تکنیک  :Heliscope (Helicos Single molecule sequencing devic برای تعیی نتوالی  dna، ژنوم و RNA (cDNA)

                                          

 تکنیک Heliscope در سال ۲۰۰۸ توسط شرکت Helicos Bioscince ارائه شد. در این روش، ابتدا ژنوم مورد نظر به قطعاتی از DNA به طول ۳۰ الی ۳۵ جفت باز شکسته شده سپس در اثر ناتوراسیون، این قطعات به حالت تک رشته تبدیل میشوند. در مرحله بعد با استفاده از آنزیم ترمینال ترنسفراز به انتهای ۳ این قطعات تک رشته، دزوکسی آدنوزین تری فسفات را اضافه کرده تا یک دم پلی OA به طول بیش از ۵۰ نوکلئوتید ایجاد شود. سپس این قطعات از انتهای ۳ خود بصورت رندوم به توالیهای مکمل دم پلی dA (توالیهای الیگو 27 بطول ۵۰ نوکلئوتید) که بر روی اسلایدهای شیشهای تعبیه شده اند، متصل شده

برای دانلود کلیک کنید