سمینار کنترل کیفی و ارزیابی خواص پلاستیک های بسته بندی .

- سمینار کنترل کیفی و ارزیابی خواص پلاستیک های بسته بندی .

سمینار کنترل کیفی و ارزیابی خواص پلاستیک های بسته بندی .

عنوان :  سمینار کنترل کیفی و ارزیابی خواص پلاستیک های بسته بندی  .

تعداذ صفحات:     37   صفحه.

نوع فایل:   پاورپویینت.

 

بخشی از متن این فایل بدین شرح است :

 

چکیده :

 

زیست کافت بودن (تجزیه پذیر بودن زیستی)، خوراکی بودن و کارآمد بودن فیلم های خوراکی سبب شده است که این فیلم ها به عنوان جایگزین های فیلم های سنتزی به طور وسیع مورد مطالعه، پژوهش و کاربرد قرار گیرند. از جمله کاربردهای فیلم های خوراکی در ارتباط با مواد غذایی می توان به پوشش دادن فرآورده های قنادی، میوه ها و سبزیهای تازه، برخی فرآورده های گوشتی، برخی فرآورده های لبنی، شکلات، تنقلات، غلات صبحانه ای، طیور و ماهی، فرآورده های منجمد، فرآورده های خشک شده و خشک شده انجمادی و نظایر این ها اشاره داشت. کارآیی فیلم های خوراکی به شاخص های کیفی آن ها مربوط می شود.

این شاخص ها نیز به نوبه خود از جنس فیلم و روش تولید آن اثر می پذیرند. در این سمینار، شاخص های کیفی فیلم های خوراکی، روش های سنجش این خواص و روش های پایه ای تولید آن ها مورد مرور قرار می گیرد.

چند صفحه بعد :

ترکیبات پلیمر ها

پلی‌مرهایی که فیلم‌ها را تشکیل می‌دهند می‌توانند

از هیدرات کربن، پروتئین، چربی، موم جامد یا رزین ساخته شوند.

از پلی‌مرهای هیدرات کربنی می‌توان به انواع مختلف سلولز همچون کربوکسی متیل سلولز (CMC) و هیدروکسی پروپیل سلولز (HPC)،‌ نشاسته، دکسترین، پکتین و آلژینات‌ها اشاره کرد.
پروتئین‌هایی که به این منظور مصرف می‌شوند شامل آلبومین، زئین ذرت، ایزوله پروتئین سویا، کلاژن و آب‌پنیر هستند. در میان موم‌ها نیز موم زنبور عسل و موم کارنوبا کاربرد دارند. در حالی که تنها رزین قابل استفاده در مواد غذایی، شلاک shellac است. ترکیب این مواد با هم باعث می‌شود با پوشاندن مضرات یکدیگر، فیلم کامل‌تری از آنها تهیه شود.

 

چند صفحه بعد :

 

استفاده از فیلم های خوراکی برای میوه های فرآیند شده

 

طول عمر و ماندگاری میوه­های فرایند شده تحت شرایط نگهداری در یخچال 7-14 روز و یا کمتر می­باشد. استفاده از اتمسفر اصلاح شده با استفاده از بیوفیلم ها و پوشش های خوراکی سبب افزایش ماندگاری  می­گردد . این افزایش در ماندگاری به دلیل ایجاد اتمسفر اصلاح شده می­باشد.

 

استفاده از فیلمها و پوشش ها برای میوه­های خشک شده

میوه های خشک شده مانند کشمش، آلوها، خرما اگر در اتمسفر مرطوب قرار گیرند رطوبت جذب کرده و حالت چسبناکی پیدا می­کنند و اگر در اتمسفر خشک نگهداری شوند رطوبت خود را از دست داده و سفت و غیر قابل مصرف می­شوند. برای کاهش این تغییرات تحقیقات زیادی صورت گرفته است که یکی از این روشها پوشش دهی این محصولات با ترکیبات متفاوت می­باشد. یکی از موادی که به منظور پوشش دهی کشمش بکارمی رود molten wax    می باشد که به روش غوطه­وری انجام می­گیرد.

ایجاد خاصیت Glaze در برخی محصولات غذایی

برای شیشه ای کردن و جلادهی محصولات و حفظ و بهبود ظاهر غذاها می توان از پوشش های خوراکی استفاده نمود. Shellac اولین و قدیمی ترین ماده ای است که برای پوشش دهی استفاده شد.

برای دانلود کلیک کنید