خصوصیات عینک پلاریزه و تفاوت آن با سایر عینک ها

- خصوصیات عینک پلاریزه و تفاوت آن با سایر عینک ها

خصوصیات عینک پلاریزه و تفاوت آن با سایر عینک ها

عینک پلاریزه، عینکی است که مانع برخورد نوری که از سطوح انعکاس پیدا می‌کند، با چشم می‌شود. تابش نوری که بر سطوح گوناگون مانند سطح برف، سطح آسفالت شده، سطح آب و… می تابد، به سمت فرد در دو حالت تابشی عمودی و افقی می‌آید. اشعه‌های افقی به چشم‌ها آسیب می‌رسانند. این عینک با عملکرد فیلتر، این اشعه‌های مضر را جذب می‌کنند.

این عینک، در موارد مختلفی کارایی دارد. از جمله این موارد می‌توان به استفاده از آن با هدف جلوگیری از منعکس شدن نور از سطح آسفالت جاده در زمان رانندگی اشاره کرد. همچنین از این عینک می‌توان برای جلوگیری از منعکس شدن نور سطح آب به چشم، در ورزش‌های آبی استفاده کرد. در ورزش‌های زمستانی نیز، این عینک به منظور مانعی برای برخورد انعکاس نور از روی سطوح برفی با چشم، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

افرادی که دچار آب مروارید چشم هستند و در این مورد جراحی انجام داده‌اند، چشمشان به نور حساس است به همین دلیل می‌توانند از این عینک استفاده کنند.

برخی از مزایای عینک پلاریزه و راهکارهای تشخیص آن

برای تشخیص پلاریزه بودن عینک، می‌توانید از سه روش کمک بگیرید. یکی از این روش‌ها این است که، عملکرد آن را بر روی یک سطح براق بازتابنده تست کنید. روش دیگر، مقایسه عینک خود با عینکی که نسبت به پلاریزه بودن آن، مطمئن هستید می‌باشد. کمک گرفتن از صفحه مانیتور روشن است. در این روش اگر عینک شما پلاریزه باشد، صفحه نمایش سیاه به نظرتان می‌آید.

  • برای دیدن مواردی که دارای سطوح روشن هستند، استفاده از عینک پلاریزه، کمک به افزایش کنتراست و وضوح بینایی می‌کند.
  • این عینک، تاثیر مضر UVB و UVA را کم می‌کند.
  • این عینک کمک می‌کند تا در مواجه با نور، چشمان شما احساس آسایش و راحتی داشته باشند و فشار چشم کمتری را احساس کنید.
  • کاربرد عینک پلاریزه ، همگانی است. در واقع تمام افراد می‌توانند از این عینک استفاده نمایند، مگر افرادی که به هر دلیل پزشک برایشان محدودیت قرار داده باشد.

در فروشگاه عینک پزشکپور می توانید انواع عینک های آفتابی پلاریزه را مشاهده نمایید.

برای دانلود کلیک کنید