طرح درس و روش تدریس علوم هفتم، فصل11: یاخته و سازمان بندی آن

- طرح درس و روش تدریس علوم هفتم، فصل11: یاخته و سازمان بندی آن

طرح درس و روش تدریس علوم هفتم، فصل11: یاخته و سازمان بندی آن

در این فصل دانش آموزان با انجام فعالیت‌هایی ضمن آشنایی بیشتر با انواع سلول‌ها، به شباهت و تفاوت‌های بین سلول‌های پروکاریوت پی می‌برند. در ادامه درس، با مقایسه یک سلول با یک کارخانه، اجزای سلول را بهتر می‌شناسند و با نقش آنها آشنا می‌شوند و سلول‌های گیاهی و جانوری را نیز از نظر نوع اندامک‌ها با هم مقایسه می‌کنند. با تشکیل بافت اندام و دستگاه‌های مختلف نیز در قسمت سازمان بندی سلول‌ها آشنا می‌شوند. هدف کلی و پیامد محور این درس آشنایی با شباهت موجودات زنده مختلف، از نظر ساختار سلولی و عملکرد است. این شباهت حاکی از وجود نظم و یکپارچگی در طبیعت و شاهدی برای حاکمیت تدبیر الهی می‌باشد.

دانش آموز بتواند از میکروسکوپ استفاده کند. (دانش)

دانش آموز در مورد تقسیم بندی یاخته‌ها بداند. (درک و فهم)

دانش آموز ساختار غشای یاخته را بداند. (ترکیب)

دانش آموز قسمت‌های مختلف یاخته‌های را بشناسد. (تحلیل)

دانش آموز به سوالات مطرح شده پاسخ دهد. (ارزشیابی)

دانش آموز درباره بافت ماهیچه‌ای، عصبی و پیوندی و… بداند. (دانش)

دانش آموز درباره سازمان دهی یاخته‌ها بداند. (مستقل)

دانش آموز برای انجام فعالیت‌های کلاسی داوطلب شود. (واکنش)

دانش آموز یاخته‌های گیاهی و جانوری از هم تشخیص دهد. (دانش)

 

  هدیه این محصول : طرح درس ریاضــی دوم، درس معرفـی عددهـای سه رقمی – طرح درس نمودار تصویری

برای دانلود کلیک کنید